quote=""]Ik zie ook niet in waarom de lefties per se dingen moeten afbreken
wel kijk, tis eerlijk gezegd redelijk simpel...
het sprookje gaat als volgt:
Er was eens een partij die een heel land aan het rotten bracht, die partij is bij ons tot heden te dage (met of zonder veroordeling) in de volksmond bekend onder de naam vlaams blok. die partij heeft er niets beter op gevonden dan tekeer te gaan tegenover alles en iedereen, tegenover walen, tegenover gastarbeiders, tegenover cannabis gebruik, tegenover de islam, tegenover andere culturen, maar ook tegenover het eigen volk: werklozen, ocmwers, vakbonden, homosexuelen kortom tegenover alles waar men in - en eingelijk voor een stuk ook sinds - mei 68 voor gevochten heeft. Individuen in deze partij pronken met white power symbolen, de partij is opgestart door een nazi (k.dillen), misbruikt het vlaams gedachtengoed, ... Het blok weet zich daarbij nog eens te nestelen in een slachtofferrol, in de style van "we leven in een linkse dictatuur", een slachtofferrol waar iedereen nu al een tijdje waarheid inziet
wel kijk, het blok krijgt ieder jaar z'n subsidie (en doet daar niks positief mee, helemaal niks, enkel haat verspreiden), had vroeger (weet niet of dit nog altijd zo is) een politiek tv programma op de brt (net zoals alle andere over de kiesdrempel uitschietende partijen), worden altijd door flikken beschermd om hun blindehaatdragende ideolgie *1 naar buiten te bengen, ze worden altijd vernoemd tijdens nieuws uitzendingen, in kranten,... enzo verder, dus zou ik zelfs willen gaan stellen dat men (men zijnde de media, de regering,...) het vlaams blok alles behalve dood zwijgt zoals ze zelf al te graag doen blijken, en qua macht kunnen ze ook niet klagen, alle centrum partijen bootsen hun na, dus wtf?
Waarom begin ik hier nu over, wel kijk, als je weet dat “klein links” *2 nooit aan bod komt in de media, tenzij men die kan linken aan geweld, of aan een of ander niet pluis feit; als je weet *3 dat “klein links de mond gesnoerd wordt en letterlijk verpletterd wordt *4 als “klein links” het enige over gebleven wapen dat hen nog rest en tevens een basis recht, met name, directe actie (=axie voeren, betogen, voor je mening opkomen, en er iets tegenover stellen), gebruikt om hun ideen kenbaar te maken. worden we met een regelrechte gewelddadige ondrukking van gedachtengoed geconfronteerd (tussen haakjes, mening opleggen doormiddel van geweld = fascisme), dit is niet alleen een schending van de mensenrechten... dat is ook arbeiders werkonbekwaam kloppen, vrije meningsuiting te niet doen en de mensen met hun neus op de feiten drukken dat er geen onderkomen meer aan is, WE LEVEN WELDEGELIJK IN EEN RECHTSE POLITIE STAAT
hoe kan het dan zijn dat we in een linkse (zoals het blok zelf stelt) dictatuur leven? als enkel maar links (en nog enkele minderheidsgroepen) monddood gemaakt wordt!?
*1 een ideolgie die er volgens mij geen is en zich slechts berust op blinde haat en discriminatie op basis van overmacht, denk huidskleur, sexuele voorkeur, nationaliteit..., linkse “haat” is geen blinde haat, daar het gaat om toestanden waar een mens zelf voor kan kiezen en dus niet veroodeeld wordt omdat hij anders geboren werd bv
*2 om het maar heel kleinerend en in media, fascho termen uit te drukken, ik denk nu aan partijen zoals de pvda (is een partij dat kommunisten van alle strekkingen huisvest, waar dus ook stalinisten of zowel marxisten aanwezig zijn, not always my cup of tea maar kom daar wil ik het hier nu niet over hebben, wel over welke positieve initiatieven, en voor de media best interessante maar op een of ander manier oninteressante onderwerpen, men sinds het ontstaan van de pvda gerealiseerd heeft, zoals bv geneeskunde voor het volk, advocaten voor het volk,... zonder daar ook maar een frank subsidie voor te krijgen) en of bewegingen als de kraakbeweging (in de kraakbeweging zijn tal van gelijkaardige initiatieven al reeds jaren een feit, ook hier zonder subsidies)
*3 kan je enkel maar weten doormiddel van de nodige ervaring, zeker niet door het lezen van kranten en het bekijken van je dagelijkse potje miserie in het nieuwsmagazine
*4 ik ben naar de anti fascistische blokkande geweest tegen lepenn in gent enkele dagen geleden, en wat ik daar zag tart alle verbeelding en relativeringsvermogen, Le Penn heeft recht om te spreken, dat klopt, maar tergelijker tijd hebben wij ook recht om daar op te reageren en te betogen. Dit zijn de regels van het spel. Wat de orde diensten tegenover die blokkade geforceerd hebben is niet democratisch, let wel, dit was een redelijk passieve (door de kou) en tevens een niet agressieve blokkade, niemand had wapens bij, tenzij je vlaggestokken als wapens ziet, niemand had bescherming aan zoals je soms op G8 betogingen ziet. Er werd een menselijk ketting gevormd nadat de flikken drie keer gevraagd hadden weg te gaan, waarop de oproerpolitie de axie dood leuk (lang voor de bussen, die het publiek voor le penn naar de geschikte lokatie zou brengen, vertrekkens klaar stonden) extreem gewelddadig van straat begon te vegen, maw worden wordt klein links samen met onze (als burgers) vrije menings uiting (gentenaars die langs de kant stonden te kijken kregen ook klop, een gentenaar was tegen de flikken bezig in de style van, ik sta op het voetpad ik het het recht hier te staan, hij kreeg klop als antwoord) letterlijk de mond gesnoerd
whats the point om betogers voor langere tijd te verminken? omdat ze ne keer nen avond gaan betogen?? ik zeg het je op mijn woord, ik heb geen geweld gebruikt, en toch krijg ik klop door robocops, waarom slaan ze me verschillende keren met een matrak in de rug als we met z'n allen weg lopen in het enige overgebleven vrije straatje (de andere waren afgezet door robocops)? Waarom slaan ze mijn knie met een matrak kapot!? Waarom slaan ze mensen die door de flikken veroorzaakte oproer al weglopend op de grond vallen (misschien wel door kloppen in de rug)? Waarom slaan ze mensen die anderen terug recht op willen helpen? Waarom zetten ze eigenlijk tot op de tand gewapende robocops in tegen ongewapende burgers?
als je een groep individuen, een bevolkingsgroep, een politieke strekking, een cultuur, een religie,... lang zo behandeld komen daar brokken van, dat hebben ze gezien in de voorsteden van parijs en dat hebben ze gezien in leuven, jammer genoeg ben ik door een flik geblesseerd geraakt tijdens die gegen le penn blokkade, of ik stond ook in leuven op de eerste rij om mijn tot rottigheid geklopte vrienden te wreken, om hierbij nog maar niet aan mezelf te denken...
peace
out
soms gebruik ik het woord "je"; hou er aub rekening mee, dat ik dit in de eerste plaats niet op jou persoonlijk heb