|
Post by Sultan on Nov 23, 2005 14:35:12 GMT 1
in samenwerking met germaica records hebben wij(herb-a-lize it) voor de nederlandse productie op t rodeo riddim gezorgd. We zijn dan ook heel blij voor "Dredda Youthz" en hopen hierdoor wat reclame te kunnen maken voor deze jongens. hier een bio Dreddayouthz is a reggae group who plays with the devotion to spread a message by musical inspiration. The members of Dreddayouthz are youngsters who grew up in the streets of Amsterdam. They're originally from Surinam.Their lyrics delve deep into subjects that are specific to these times and can address the distinct social problems of the minority people living in Holland. They encompass heavy use of drum and bass with an mix of Surinam, dutch and english lyrics that makes their music refreshing and original. The founders are Decko (DJ,producer), Layan (Back-up DJ), FIBS(musical director). For booking info@herbsound.nl s65.yousendit.com/d.aspx?id=1APQCN7LG08TV1ES5EGMZLCXSDgaarne uw (pos. en negatieve) reacties Bless
|
|
|
Post by Sultan on Nov 23, 2005 14:47:04 GMT 1
hier nog een nr van ze op herbsound records (riddim en label van herb-a-lize it) dit nr. is wel in t surinaams(neger-engels zoals ze dat mooi zeggen dus denk niet dat er veel zijn die dit volledig verstaan) maar 't gaat om 't idee s65.yousendit.com/d.aspx?id=2ZIAKHUE7WR5H0ZZEAEGEWJ2JF
|
|
|
Post by Keith on Nov 23, 2005 16:05:11 GMT 1
Sultan, in de eerste plaats big up voor de promotie van de riddim
de intro van het eerste nummer deed me meteen denken aan het nummer grote wasjes kleine wasjes, van een 15 jaar geleden maar bij nader inzien is dit waarschijnlijk omdat dat de eerste keer was dat ik met surinaams geconfronteerd werd. Het nummer zit goed in elkaar en flow is goed, toch vrij moeilijk verstaanbaar de eerste keer, enkel dat zagerig stemmetje in de achtergrond vind ik verschrikkelijk maar een aangenaam nummer en ik vind het de moeite om te kopen (vooral om de nederlandse scene te supporten, een tophit durf ik het niet te noemen) Het andere nummer spreekt mij minder aan, weinig origineel behalve de taal dan, het is moeilijk tot niet te verstaan zoals je al zegde. Dit is niet echt het probleem, het klinkt een beetje als één uit een dozijn, ik zou het niet kopen noch draaien in een dance.
|
|
|
Post by king johnny on Nov 23, 2005 21:36:33 GMT 1
hoi sultan, idd big up voor de promotie van de riddim, alhoewel ik geen grote fan ben van de rodeo, moet ik zeggen dat na enkele keren het nummer beluisterd te hebben, het beter en beter begint te klinken, lekkere flow, funny lyrics (ik hoop toch dat ik het meeste versta ;D) de strofe vind ik hier en daar wat stroef verlopen, maar het refrein loopt als een trein van het tweede nr ben ik ook niet echt een fan, maar het eerste steekt in m'n mp3-speler! lekkeur!! als deze uitkomt op 7", zal ik hem wel kopen, ook al om te supporten... nice work bless
|
|
|
Post by Sultan on Nov 24, 2005 13:01:01 GMT 1
aight thx voor t commentaar..........het laatste nr van Dredda op ons eigen riddim is alweer van 2 jaar geleden(staat ook nog een everton blender,function,dr ring ding en een little hero van dat riddim in de kast).....we proberen t desondanks toch te releasen ......
release party van "Kom op dan" is op 6 dec 2006 in Amsterdam,Brasil Bar "thing called Jamrockkkkkkkkkkkkkk"
ook van Daddy Jim komt er een tune uit op 't rodeo riddim en die wordt alleen gereleased op 7" en komt niet op 't album te staaan(dit omdat het nr in het patois is gedaan en t album alleen en uitsluitend europees is(geen engels) )
zal de tune zsm droppen...thx 4 da comment
|
|
|
Post by Sultan on Nov 24, 2005 16:54:50 GMT 1
|
|
|
Post by mr vito on Nov 24, 2005 19:09:04 GMT 1
Williee deze riddim is echt af nu nog belgische versie super super keep it going wat niet draaien haha deze als hij uit is ligt ie bij mij zeker weten
|
|
|
Post by Amsterdam yute on Nov 24, 2005 21:01:11 GMT 1
yes king, die Daddy Jim tune vond ik wel goed alleen moet ff wennen dat hij in het eerste couplet vanuit de persoon van die sma praat, maar verder in orde, goede flow, big up Jim fi mi... Die Dredda Yute's op die riddim vind ik ook wel goed, voor mij niet echt onverstaanbaar maar okay, flow in orde, tekst okay, nix mis mee. die andere tune dan, persoonlijk ben ik geen fan van die palaving street riddim, vind ik een zwakke riddim & die tune vind ik ook niet zo goed. maar ja, smaken verschillen. Goed te zien dat jullie bezig zijn. bless.
|
|
|
Post by Sultan on Nov 25, 2005 16:38:34 GMT 1
moet ff wennen dat hij in het eerste couplet vanuit de persoon van die sma praat nooit met wat vrienden bv. na t weekend over een sma zitten kletsen waar je een fatoe mee hebt gehad en dat je de sma dan bv citeert? ?...in de zin van:"........wat ik gistern8 heb meegemaakt met die sma...cho...ze zei gewoon !@#$%%^&^&**((()))&^%$### en dat was 't nog niet eens wat ze zei ook...ik wil je @#$%^&&**" bij t voetbal op zondag gaat dat niet anders..hehehhe ;D (de tekens zijn uiteraad om t gesprek te censureren ;D) anyway thx 4 da comments again
|
|
|
Post by Unlisted Fanatic on Nov 30, 2005 16:27:11 GMT 1
|
|
|
Post by messenjah on Dec 1, 2005 9:54:38 GMT 1
|
|