Hellow
Ik heb geluisterd en vind het volgende :
trouble riddim : k snap nie dat je die blazers zo dominant gemaakt hebt ... k vindt het arrangement saai en die struikeling van de beat op 3.11 kan natuurlijk niet he
holiday riddim : voelt een stuk beter ..vrolijke tune.. mooie balans tussen de verschillende partijen .. de percussie geeft een "live-feel" en dat maakt het prettiger luisteren ... maarrrr weer die dominantie van die blazers ?? stel dat ik het zou moeten voicen ...zouden die blazers me echt dwars zitten ... 1e 16 maten o.k maar laat daarna de tune ook wat "ademen"
Train to skank ville : sjah een re-make he... ik kan die bassdrum (kick) nergens vinden... als ie er zit is ie opzeker aan het worstelen met de frequenties van de bass"guitar" (wel shique orgel geluid )
heeyy weer een struikel van de beat op 5.00 en 5.21 die sidesticks (rimshots) lopen daar nie lekker door
boiling riddim : vind ik vooralsnog klinken als een soort van click track alsof je je metronoom aan hebt laten staan .. k snap dat het een percussie vibe is maar ik voel em nie
insomia : saai er gebeurt niks behalve het af en toe mee lopen van et orgel met de bassline ik denk dat als je een "pump organ" (shuffle) zou gebruiken en een gewone grand piano als slag piano het veel krachtiger zou kunnen klinken
da vibe riddim : beetje "vol" allemaal ik denk dat de vocalen beter tot hun recht zouden komen als je de beat , bijvoorbeeld in de coupletten, iets opener zou houden ( dat ademen weer )
be youreself riddim : beetje te recht toe recht aan voor moi ... er is totaal geen dynamiek behalve de mute van de slag met orgel ( wederom waarom niet gewoon een grandpiano ... more powerfull)
zoals je leest ben ik niet echt enthousiast, ik vind het allemaal veelste plat klinken .
aantal tips
besteed meer aandacht aan je geluidskeuze en dat geld voor alle instrumenten duik erin en zoek naar meer "diepte" in geluiden
zorg dat je beat niet "struikelt" want dat klinkt echt nergens naar ;D
probeer eens wat meer variaties in je bass lines (naar refreinen toe bijvoorbeeld ) wordt het allemaal iets
dynamischer van
benadruk de skank meer door vettere piano's te gebruiken ennnnn vergeet de rythm gitarist niet he die maken samen toch de skank (doorgaans) vindt een gozert die dat er ff op komt choppen voor je ... maakt je skank krachtiger en geeft je tunes meer "live" feel ( nie quantizen dan natuurlijk he gewoon goed spelen ;D
het belangrijkste vind ik wel dat je je bezigt met het maken van muziek ... da's altijd positief.
dussseee
en blijf je ding doen en become better and better and better
succes
Tony