|
Post by Jip on May 31, 2005 9:04:30 GMT 1
Ikzelf alvast niet. Maar ik vroeg me dus af of er veel reggae en dancehall liefhebers zijn die ook naar reggaeton luisteren? Vinden jullie ook of reggaeton nog iets met reggae te maken heeft?
|
|
|
Post by Friendly on May 31, 2005 9:31:40 GMT 1
reggaeton
|
|
|
Post by General Jonee on May 31, 2005 9:59:30 GMT 1
pff ni gemakkelijk alst laat is, iedereen wa beschonken is en ni zo een super reggae massive kan da wel een party geven maar ikzelf vind het
|
|
|
Post by Corrector on May 31, 2005 10:18:57 GMT 1
wie van jullie luisterT er ... dien d/t regel is blijkbaar toch echt te moeilijk voor sommige mensen...
|
|
|
Post by still on May 31, 2005 10:31:24 GMT 1
wie van jullie luisterT er ... dien d/t regel is blijkbaar toch echt te moeilijk voor sommige mensen... zalige smileys of ni?
|
|
|
Post by bush doctor on May 31, 2005 10:32:27 GMT 1
Reggaeton heeft met reggae te maken in die zin dat het genre 10 à 15 jaar geleden in Latijns-Amerika ontstond als mix tussen latin rap, salsa, merengue en dancehall.
Het ritme was vooral gebaseerd op 'Murder She Wrote' en aanverwanten. Het probleem is dat het genre sindsdien amper evolueerde. Er is een tijdelijke hype ontstaan rond het genre maar ik vrees dat dat niet lang meer gaat duren, tenzij het genre zichzelf vernieuwt.
Af en toe speel ik wel eens een nummer of 2 tijdens mijn world groove-sets. Tijdens reggaefeestjes komt het wat mij betreft niet op de draaitafels! Vroeger, toen het niet zo populair was, speelde ik het eigenlijk iets meer omdat het altijd een beetje verrassend klonk. Nu heeft bijna elk nummer een reggaeton-remix. OVERKILL!
|
|
jow
new memba
|
Post by jow on May 31, 2005 11:08:06 GMT 1
zoals bush doctor al zei, reggaeton is saai, altijd de zelfde beat en melodien ...
het enige nummer dat mij nog een beetje aanspreekt is gasolina van daddy yankee, maar dat is niets in vergelijking met de betere dancehall.
|
|
|
Post by BushDoctor on May 31, 2005 11:21:34 GMT 1
Sommige nummers van Big Boy (niet die van Outkast) en Franck La P & Anthony zijn ook dik in orde. Maar dat is al van bijna 10 jaar geleden.
|
|
|
Post by Luca san on May 31, 2005 19:04:55 GMT 1
mm vind zelf ni dat et op een reggae party thuis hoort, ben wel naar salsa feestjes geweest waar ze t vroeger af en toe draaiden, maar sinds er bijna niks anders gedraaid wordt vind ik het 't ni meer waard,kan soms natuurlijk wel leuk zijn, mr altijd die weerkerende riddim.. denk ook dat et eerder een hype is dan iets dat zal blijve kome.
|
|
|
Post by deten on Jun 1, 2005 13:16:58 GMT 1
ik heb 1n plaat van mr vegas feat don chezina en ik vind ze niet zo slecht
|
|