|
Post by Mikey Ché on Sept 11, 2005 21:12:42 GMT 1
Kstel voor om hier alle mogelijke "patois"-woordenboekenlinks te posten.... er mag een beoordeling bij.... dan hebben we na een tijdje mss gewoon ineens de beste handleiding om het te verstaan... voor wie het ni versta ;D mijn bijdrage: www.speakjamaican.com/glossary.html
|
|
|
Post by messenjah on Sept 12, 2005 15:24:37 GMT 1
|
|
|
Post by BushDoctor on Sept 13, 2005 13:03:08 GMT 1
Ik heb hier in de winkel een boekje liggen: Understanding Jamaican Patois: An introduction to afro-jamaican grammar. Met een verhaaltje in het patois. 109 pg, 1991. Ik heb er nog maar eentje in stock, maar het is best een leuk boekje waar je veel uit kan leren.
|
|
|
Post by Selector Waxx on Sept 13, 2005 14:36:05 GMT 1
ik heb eigenlijk het meeste geleerd door op fora te zitten waar veel jamaicanen op zitten. Het welbekende dancehallreggae.com is een zeer goed voorbeeld ervan.
Je moet dan wel met de moeilijke karakters en de rare normen van hen overweg kunnen, want je wordt zeer rap gebant daar. Maar ik houd het toch al 6 jaar uit als european cracka hoewel ik redelijk open voor mijn (soms afwijkende) mening uit kom.
|
|
|
Post by Keith on Sept 15, 2005 0:09:56 GMT 1
Ik heb hier in de winkel een boekje liggen: Understanding Jamaican Patois: An introduction to afro-jamaican grammar. Met een verhaaltje in het patois. 109 pg, 1991. Ik heb er nog maar eentje in stock, maar het is best een leuk boekje waar je veel uit kan leren. da boekske ruled, kheb da hier al een jaar of tien liggen, kopen ! als ik het goe voor heb staan daar ook spreekwoorden in en natuurlijk wordt de gramatica uitvoerig besproken
|
|
|
Post by ak47 on Sept 15, 2005 9:02:46 GMT 1
Git yourself a jamaican girlfriend!
|
|
|
Post by BushDoctor on Sept 15, 2005 11:13:50 GMT 1
Ik heb het moeilijk met Antwerps dialect, moet ik mij nu een Antwerpse vriendin aanschaffen. Ik denk dat een boekske kopen toch gemakkelijker is!
;D
|
|
|
Post by ak47 on Sept 18, 2005 14:11:50 GMT 1
Ik heb het moeilijk met Antwerps dialect, moet ik mij nu een Antwerpse vriendin aanschaffen. Ik denk dat een boekske kopen toch gemakkelijker is! ;D Tis alleszins goedkoper... Any boekske is goedkoper than ooooomannn... big up di gyal them same way.
|
|