|
Post by original nuttah on Sept 16, 2005 10:56:41 GMT 1
Ik wil hier trouwens u niet persoonlijk aanvallen he Bushdoctor, just my 2 cents....
|
|
|
Post by BushDoctor on Sept 16, 2005 11:25:59 GMT 1
Mix-CD's zijn niet door mij gemaakt en auteursrechten zijn dan ook de verantwoordelijkheid van diegene die ze maakt. Als ik bij elke plaat moet controleren of er auteursrechten op betaald zijn, doe ik de job van sabam. Ik ben er trouwens zeker van dat ik in mijne winkel verzamelplaten heb liggen waar de makers geen rechten op betaald hebben. Ik koop die gewoon officieel op factuur aan en zorg er enkel voor dat ik (in het geval van mix-CD's) gewoon 21% bij de prijs reken.
En in antwoord, ik ken enkele muzikanten die aan de auteursrechten een broodnodig zakcentje overhouden. Zonder dat geld zouden ze het al lang hebben opgegeven en geen nieuwe CD meer gemaakt hebben.
Enfin, diegenen die blijven zeggen dat downloaden in alle omstandigheden OK is, ze doen maar. Wat kan ik daar aan veranderen? Ik ken enkel maar proberen goede muziek in stock te halen en hopen dat ik daarmee kan overleven, iets wat niet zo evident meer is de laatste jaren.
|
|
|
Post by Visionz on Sept 16, 2005 13:52:10 GMT 1
Hoe zit da eigenlijk met mix-cd's/tapes ? Kunt ge gewoon tapeke mixen en da verkopen of loopt ge dan ook het risico om met sabam in aanvaring te komen ?
|
|