|
Post by -Yanomani- aka VanillaEmpress on Oct 4, 2009 17:41:36 GMT 1
Spijtig da BlackKat er nie was, da ging al nheel ander clashke geweest zijn, volgens mij ging CityLock er dan al veel eerder uitgelegen ebben. Voor mij mocht Poison dart wel winnen. Maar 'bias' is toch nwoord da voor vele partijen kan gelden en zeker nie alleen vo de 'Beljams', we hebben et -*#?!- nen hele avond mogen aanhoren! Terwijl de bekerkes maar in het rond vlogen...
|
|
|
Post by huh de battyman on Oct 4, 2009 17:47:32 GMT 1
Spijtig da BlackKat er nie was, da ging al nheel ander clashke geweest zijn, volgens mij ging CityLock er dan al veel eerder uitgelegen ebben. Voor mij mocht Poison dart wel winnen. Maar 'bias' is toch nwoord da voor vele partijen kan gelden en zeker nie alleen vo de 'Beljams', we hebben et -*#?!- nen hele avond mogen aanhoren! Terwijl de bekerkes maar in het rond vlogen... hier weer zo ene gelijk ik zei, NIE JANKE , als ene me 3 bussen komt en bias zijt jaar ervoor is t logisch da er ook andere me 3 bussen komen en bias zijn jaar erna of nie? KARMA noemt da..
|
|
|
Post by -Yanomani- aka VanillaEmpress on Oct 4, 2009 18:10:56 GMT 1
ik was helaas niet met de bus...
|
|
|
Post by Raggamuffin Whiteman on Oct 4, 2009 18:28:08 GMT 1
|
|
|
Post by Mikey Ché on Oct 4, 2009 18:47:51 GMT 1
Spijtig da BlackKat er nie was, da ging al nheel ander clashke geweest zijn, volgens mij ging CityLock er dan al veel eerder uitgelegen ebben. Voor mij mocht Poison dart wel winnen. Maar 'bias' is toch nwoord da voor vele partijen kan gelden en zeker nie alleen vo de 'Beljams', we hebben et -*#?!- nen hele avond mogen aanhoren! Terwijl de bekerkes maar in het rond vlogen... hier weer zo ene gelijk is zei, NIE JANKE , als ene me 3 bussen komt en bias zijt jaar ervoor is t logisch da er ook andere me 3 bussen komen en bias zijn jaar erna of nie? Er is bij mijn weten maar éne janker die zo weinig mogelijk probeert te nuanceren hier hoor, behalve dan het "hooliganeske" van mensen. Ik lees graag eens een volledige en genuanceerdere analyse van een clash of dance van je... Nog beter: ik zou het eens graag willen horen ipv lezen. Je moet niet telkens gans een clash tot bias proberen te herleiden. Dat er fans zijn, cava dat is zo voor elke sound! En dat er bij elke (!) bende ook fuckers zijn die stomme dingen doen (bekers gooien, boe roepen, fans vd tegenparty persoonlijk intimideren) dat is ook zo, spijtig genoeg. Maar ik had het eigenlijk wel verwacht van de citylock-massive, die enkele jaren geleden op de war inna east (tegen warrior sound, far west en foundation) ook al zo agressief overkwam en er eigenlijk (bijna) daarom alleen toen in de eerste ronde uitlag! Kvind da persoonlijk not done om te boe-en gelijk dat, bekers te gooien en écht strak doen! Kheb nog maar 2 keer citylock in een clash gezien, en elke keer was hun Berlijn-posse de verzieker van het geheel. En sorry, absoluut niet te vergelijken met de fans van civalizee. Civalizee heeft in de tweede ronde alles er doorgedraaid blijkbaar, want daarna niet zo veel nieuwe dingen gehoord, en ook de eigen fans hadden dat denkik wél verwacht, vandaar dat er over het algemeen ook minder forwards kwamen. Ook al speelden ze hun (nog altijd terechte) stevige anthems, het publiek had meer nieuwe dingen verwacht. Zelfs op de audio zal je het verschil horen met citylock, die al ne forward kregen als ge nog niks vd dub gehoord had.... is krak hetzelfde als in war inna east. Ik wil wel naar citylock luisteren, maar als ge tussen 2 (meer moeten dat er niet zijn) van die gasten staat, hoor je er niets van door het gefluit en getoeter. Citylock kon mij niet overtuigen in de rondes, zelfs niet wanneer Civalizee in de ronde vóór de dfd niet kon verrassen... Maar wél tijdens de dfd... Ben benieuwd hoe de rest vd wereld erop gaat reageren, maar vorig jaar toch niet bijzonder veel meer over bias gehoord, behalve enkele steeds weerkerende blijters... en de frequentie waarop civalizee in het buitenland gevraagd werd, staaft dat denkik ook wel! Het is in mijn ogen zeker niet omwille van het feit dat civalizee dit jaar niet won, dat dit als ne slechte clash wordt ervaren. Net zoals het vorig jaar niet omwille van Civalizee's overwinning was dat het als ne goeie clash werd omschreven. Civalizee kreeg dit jaar veel minder forwards, ook van de Beljams, voor hun anthems, en citylock heeft er in mijn ogen zo goed als geen gespeeld, op de dfd na dan... Het viel me op dat van op het podium de 'kenners', ook van de uitgeschakelde sounds, er ook niet veel meer van begrepen (die dfdfd-keuze om te beginnen én de bekers). Verder snapte ik niet goed dat het nu toch in dezelfde zaal als vorig jaar was (met idd iets minder volk), vond ik het spijtig dat Black Kat er niet was, flopte Shashamane voor mij ook onverwacht, klonk Deebuzz wel nog veelbelovend voor de toekomst, en had civalizee z'n tweede ronde beter tot vlak voor de dubfidub gehouden, dan had citylock er volgens mij niet bijgeweest. Sowieso zou noch Civalizee, noch Citylock volgens mij de dfd met Poison Dart overleeft hebben. Wie kan er mij wat over de 5dubs&go vertellen, wegens organisatorische redenen niet veel van gezien... Wel opgevangen dat de enige lady al de rest naar huis speelde? ;D Iets anders dan: big up de massive op onze Antwerpse bus. Buiten het toilet dat verstopt zat (steeds wederkerend fenomeen), zag de bus er nog het properste uit van alle bussen die ik al organiseerde... geen kots en opvallend minder rotzooi... en ook de fuckery op de bus zelf in de terugweg was eigenlijk verdwenen. Ik had er zowaar nog de moed in om aan die opkuis te beginnen (wat al wel anders geweest is).
|
|
|
Post by Mikey Ché on Oct 4, 2009 18:48:39 GMT 1
|
|
|
Post by Kinja on Oct 4, 2009 19:11:22 GMT 1
Iets minder volk dan vorig jaar, veel jonger volk dan vorige jaren, redelijk wat mensen die (mijns inziens) niet op ne clash thuishoren. Revelatie van den avond was voor mij ongetwijfeld Poison Dart. Poison Dart heeft het heel slim gespeeld en wat mij betreft alle rondes gewonnen, behalve diegene die ze echt moesten winnen: de dub fi dub. Vanaf den eerste ronde was het duidelijk dat Poison Dart de gevaarlijkste sound was. In plaats van daar iets te doen begonnen de meeste sounds meteen op Civalizee te focussen terwijl Civalizee en de Belgische soundclashfans zich het gepaai van Poison Dart net iets te lieten smaken. Win-win situatie voor Poison Dart dat de puzzelstukken ronde per ronde op de goede plaats zag terechtkomen. Petje af voor de MC van Poison Dart trouwens. Niemand van de andere MC's kwam nog maar in de buurt van het niveau dat die haalde (zijne speech over Sashamane & Afrika, Glocks & Irak, dienen dub van The Abyssinians van City Lock, ...). Daaaaamn ;D De andere sounds dan. Sashamane. Waar is dienen audio van de UK Cup Clash? Want ik vraag mij echt af hoe ze dat ooit gewonnen hebben. Nu kregen we in ieder geval ne sound te zien die precies voor den eerste keer in de clash arena stapte. Flop. Dee Buzz. Aangenaam verrast en had voor mij eigenlijk gerust mogen doorgaan naar de vierde ronde ipv City Lock (al had Dee Buzz het de andere sounds in de dub fi dub waarschijnlijk wel niet zo moeilijk kunnen maken). Grootste What The Fuck moment: Dee Buzz die ne special van Milow spelen tegen Civalizee. Al moet ik stiekem toegeven dat ik het ongelooflijk grappig vond (maar de Riddim Clash was wel niet de moment hiervoor volgens mij ;D). City Lock. Winnaars van den avond maar geen enkele ronde gewonnen. Over den dub fi dub valt te discussieren, maar ik heb het moeilijk met het feit dat ne sound in elke de mindere kan zijn maar dan toch de clash winnen. Oorzaak was volgens mij ook deels dat er met 3 sounds naar den dub fi dub gegaan werd. Er waren ongetwijfeld heel wat mensen die het niet graag zagen gebeuren maar op diene moment moest gewoon Poison Dart met City Lock naar den dub fi dub gaan. En dienen dub fi dub zou er volgens mij dan ook volledig anders uitgezien hebben. Ook den MC kon mij helemaal niet bekoren. Absoluut niet aangenaam om bezig te zien en te horen. Constant over en door zijn dubs brullen waardoor zowel hijzelf als de dubs nogal onverstaanbaar werden. Nee nee nee. Civalizee. Kwam inderdaad den 2de ronde het sterkst (met een knallend einde! ) en dat was misschien nog ne ronde te vroeg. De tunes die ze in de laatste ronde voor den dub fi dub hadden gespeeld hadden beter in den 2de ronde gespeeld geworden en andersom. Denk ik natuurlijk Sommige speeches waren ook gewoonweg net iets te lang denk ik. Terwijl enkele mooie gelegenheden om over te speechen (diene Milow dub!) dan misschien weer onbenut gelaten werden. Toch weer ver geraakt in de Riddim Clash 2009 en dat was zeker en vast niet onverdienstelijk, alleen was het niveau niet zo constant als vorig jaar en als tijdens de clash tegen Trooper. Verder had ik het genoegen om omringd te zijn door een bende City Lock fans en dat was eerlijk gezegd wel een schande om bezig te zien. 3/4de van de bekers die richting het podium gesmeten werden was afkomstig van die mannen. Uitpakken tegen mensen die per ongeluk tegen hen liepen in het voorbijgaan. Constant Civalizee boe'en en vanaf de eerste noot van ne City Lock tune beginnen roepen. Eén bijzonder geval stond vlak voor mij. Agressieve zot die zo straks stond als iets. Neus wat teveel gepoederd denk ik. En vooral in den dub fi dub werd er heel bias gestemd had ik den indruk. Jammer genoeg moet er ook gezegd worden dat enkele Belgische soundclashfans hun boekje ver te buiten gingen. Als ge bij den eerste speech van ne sound tegen uwe favoriete sound al meteen nen beker richting podium gooit dan is er iets grondig mis met uw motivatie om naar ne clash te komen. Heel jammer van die (enkele) fans die zich dus maar niet kunnen gedragen blijkbaar en misschien maar eens moeten proberen van de clash iets nuchterder mee te maken. Maar wat ik dus onthoud is: Poison Dart, Poison Dart, Poison Dart! Helemaal mee eens!! Speeches van de PD mc waren betrekkelijk doordacht en tevens hilarisch! Idd, die 'glocks are made in austria' -speech was een boem! @ huh de battyman, Beljam massive vergelijken met de citylock fans is een brug te ver. Wij (de meesten toch) komen wél om dikke tunes te horen (de paar overdreven lastige marginale zatte figuren van de beljam massive buiten beschouwing gelaten) en niet om gewoon alles te boe-en wat een ander speelt; Dat deden zzee berliners btw tegen Far West ook al. Ivm met 'bottelen'. Dat hoort er idd bij, maar het moet wel terecht zijn en niet zomaar omdat het 'de tegenstanders' zijn. Btw, niks persoonlijks maar... nog steeds niet de ballen om jezelf bekend te maken? en over dhr: daar zitten ook een hoop achterlijke figuren tussen.
|
|
|
Post by huh de battyman on Oct 4, 2009 19:11:31 GMT 1
hier weer zo ene gelijk is zei, NIE JANKE , als ene me 3 bussen komt en bias zijt jaar ervoor is t logisch da er ook andere me 3 bussen komen en bias zijn jaar erna of nie? Er is bij mijn weten maar éne janker die zo weinig mogelijk probeert te nuanceren hier hoor, behalve dan het "hooliganeske" van mensen. Ik lees graag eens een volledige en genuanceerdere analyse van een clash of dance van je... Nog beter: ik zou het eens graag willen horen ipv lezen. Je moet niet telkens gans een clash tot bias proberen te herleiden. Dat er fans zijn, cava dat is zo voor elke sound! En dat er bij elke (!) bende ook fuckers zijn die stomme dingen doen (bekers gooien, boe roepen, fans vd tegenparty persoonlijk intimideren) dat is ook zo, spijtig genoeg. Maar ik had het eigenlijk wel verwacht van de citylock-massive, die enkele jaren geleden op de war inna east (tegen warrior sound, far west en foundation) ook al zo agressief overkwam en er eigenlijk (bijna) daarom alleen toen in de eerste ronde uitlag! Kvind da persoonlijk not done om te boe-en gelijk dat, bekers te gooien en écht strak doen! Kheb nog maar 2 keer citylock in een clash gezien, en elke keer was hun Berlijn-posse de verzieker van het geheel. En sorry, absoluut niet te vergelijken met de fans van civalizee. Civalizee heeft in de tweede ronde alles er doorgedraaid blijkbaar, want daarna niet zo veel nieuwe dingen gehoord, en ook de eigen fans hadden dat denkik wél verwacht, vandaar dat er over het algemeen ook minder forwards kwamen. Ook al speelden ze hun (nog altijd terechte) stevige anthems, het publiek had meer nieuwe dingen verwacht. Zelfs op de audio zal je het verschil horen met citylock, die al ne forward kregen als ge nog niks vd dub gehoord had.... is krak hetzelfde als in war inna east. Ik wil wel naar citylock luisteren, maar als ge tussen 2 (meer moeten dat er niet zijn) van die gasten staat, hoor je er niets van door het gefluit en getoeter. Citylock kon mij niet overtuigen in de rondes, zelfs niet wanneer Civalizee in de ronde vóór de dfd niet kon verrassen... Maar wél tijdens de dfd... Ben benieuwd hoe de rest vd wereld erop gaat reageren, maar vorig jaar toch niet bijzonder veel meer over bias gehoord, behalve enkele steeds weerkerende blijters... en de frequentie waarop civalizee in het buitenland gevraagd werd, staaft dat denkik ook wel! Het is in mijn ogen zeker niet omwille van het feit dat civalizee dit jaar niet won, dat dit als ne slechte clash wordt ervaren. Net zoals het vorig jaar niet omwille van Civalizee's overwinning was dat het als ne goeie clash werd omschreven. Civalizee kreeg dit jaar veel minder forwards, ook van de Beljams, voor hun anthems, en citylock heeft er in mijn ogen zo goed als geen gespeeld, op de dfd na dan... Het viel me op dat van op het podium de 'kenners', ook van de uitgeschakelde sounds, er ook niet veel meer van begrepen (die dfdfd-keuze om te beginnen én de bekers). Verder snapte ik niet goed dat het nu toch in dezelfde zaal als vorig jaar was (met idd iets minder volk), vond ik het spijtig dat Black Kat er niet was, flopte Shashamane voor mij ook onverwacht, klonk Deebuzz wel nog veelbelovend voor de toekomst, en had civalizee z'n tweede ronde beter tot vlak voor de dubfidub gehouden, dan had citylock er volgens mij niet bijgeweest. Sowieso zou noch Civalizee, noch Citylock volgens mij de dfd met Poison Dart overleeft hebben. Wie kan er mij wat over de 5dubs&go vertellen, wegens organisatorische redenen niet veel van gezien... Wel opgevangen dat de enige lady al de rest naar huis speelde? ;D Iets anders dan: big up de massive op onze Antwerpse bus. Buiten het toilet dat verstopt zat (steeds wederkerend fenomeen), zag de bus er nog het properste uit van alle bussen die ik al organiseerde... geen kots en opvallend minder rotzooi... en ook de fuckery op de bus zelf in de terugweg was eigenlijk verdwenen. Ik had er zowaar nog de moed in om aan die opkuis te beginnen (wat al wel anders geweest is). ik herleid niks tot bias, enige wak zeg is t mes snijdt aan beide kanten en tis niks nieuws da mensen bekers gooien, intimideren en dergelijk, da was vorig jaar van ons kant gelijk dus das karma in mijn ogen. en mijn visie: poison dart nr 1, civalizee nr 2, citylock nr 3 da lock won, das door ze 3 bussen, nie door ze goei tunes of speech.
|
|
|
Post by steve on Oct 4, 2009 19:21:34 GMT 1
Hebben we nu ook ne nieven wereldkampioen?
|
|
|
Post by huh de battyman on Oct 4, 2009 19:24:17 GMT 1
Hebben we nu ook ne nieven wereldkampioen? nee dees clash geld niet, die moeten we snel vergeten want da was door citylock zne 3 bussen en ze hooliganisme da telt nie!!! ;D
|
|
|
Post by steve on Oct 4, 2009 19:26:00 GMT 1
hoeveel belgische bussen waren er???
nog nen bigg up aan king sergio en silverbullet, mijn inziens de sterkste sets in de warm up!!!
|
|
|
Post by Mikey Ché on Oct 4, 2009 19:57:40 GMT 1
1 bus van antwerpen met 87 en 1 bus van Kotrijk-Gent-Hoeilaart met 54.. to be exact. Uitgebreid verslagske van KM op www.reggae.be online !
|
|
|
Post by litoman on Oct 4, 2009 21:04:31 GMT 1
Wie kan er mij wat over de 5dubs&go vertellen, wegens organisatorische redenen niet veel van gezien... Wel opgevangen dat de enige lady al de rest naar huis speelde? ;D Silverbullit was eel goe.. Big Momma sound speelde idd iedereen weg met ne zalige sizzla dub.. Heel de zaal in vuur in vlam ;D Ivory Sound was ook goe.. enkel hun dubs moete mss wel beter afgemixt worden..
|
|
|
Post by MPTI on Oct 4, 2009 21:08:02 GMT 1
Poison Dart was 1 geöliede machine. zalig om bezig te zien. den MC kwam zo rustig en zelfverzekerd over terwijl de engineer perfect afgesteld was op den MC. echt zaaaalig. da was nu ne sound naar mijn har.
voor mij is poison Dart de winnaar!!! al had ik ze liever alleen tegen Civalizee zien staan. ik vond al de rondes van city lock goed. den ene al beter als den ander (dus ik vond het perfect gaan zo als ik wou, met deep B. der eerst uit) den MC begon mij wel meer en meer te irriteren. ik vond Civ. net iets beter en meer ervaren. in de eerste ronden hebben ze ehct hun best gedaan om idd niet elke keer het zelfde te spelen. in de laatste niet. maar ok 't blijven vette dubs
City lock heeft me we serieus verrast met hunne foundation. zeker met dien abyss. vs Dillinger. Maar da was natuurlijk voor dat poison Dart erop wees dat het niet volledig de abyss waren. Maar toch. Poison Dart blijft de overwinnaar. ook al was ik 1 van de weinige met mijn handen in de lucht voor hunnen 2de dennis brown. Ik vind ge moet niet zeveren. ik forward niet omdat ik Dennis hoor en weet dat de andere da niet kunnen spelen. maar omdat ik ne goeien foundation dub hoor dak niet veel hoor. topv max romeo, keith and tex, alton Ellis, marcia Griffiths... of ze nu dood zijn of niet.
Iedereen heeft trouwens dode artiesten gespeeld. zolang ze maar niet overdrijven, dat het er niet vinger dik op ligt. voor mij is de 1,2 en 3 zoals ze op het podium stonden gerangschikt.
Civalizee had meer moeten tonen dat ze echt nog is wilde winnen. we wisten door het interview op Reggae.be dat ze er naar toe gingen met een wild card en zoiets hadden van we hebben da al is gewonnen. da was jammer.
en als die ayo techno. nu echt milo had geweest dan had ik da nog cool gevonden. dees was niet Milo!!!!! en hij was ook slecht aangekondigd.
|
|
|
Post by -Yanomani- aka VanillaEmpress on Oct 5, 2009 10:10:03 GMT 1
5 dubs and go; Big up 2 HighSession en PapaPedroEntertainment! BigMommaSound was goe, das waar. (Heb trouwens footage vd avond Mickey )
|
|