|
Post by Natacha on Jul 15, 2009 16:15:07 GMT 1
De 18inch corner kan mij echt niet overtuigen om te gaan, respx for the live stuff, maar dat is al lang mijn ding niet meer. Ging mss nog eens gaan om young warrior te zien, maar met zo'n line up, no way. Als het op dub & its sound system tradition aankomt, bummer. Dit wordt verwaarloosd en moet altijd onderdoen voor de main stage. Nochtans staan er altijd grote namen. Een bos is mss wel chill, maar als er niet mag gedraaid worden tijdens de main stage is me dat bos meer een chill out place with nottin a gwaan. Sorry maar als het aankomt op dubwise is reggae geel no big thing. Beter zou zijn een grote dub tent, met houten vloer waar constant sound system gedraaid wordt door sounds op hun eigen system. mss ook eens wat meer Belgium sounds. En in het bos moeten ze maar eens een chill out cocktailbar zetten met wat hangmatten en een beetje salsa of iets anders zwoels. Organisation is the key. That is my opinion on Geel 18inch corner. Reggae Geel blijft REGGAE Geel, een grotere dubtent lijkt me niet meteen nodig...De overgrote meerderheid komt toch voor dancehall en reggae. Ik geef je wel gelijk ivm programmatie, maar dan op de mainstage; daar zouden voor mij wel andere namen mogen staan...De meesten zijn hier al meerdere malen de revue gepasseerd
|
|
|
Post by Jah Mike on Jul 16, 2009 6:17:02 GMT 1
Als dub geen REGGAE is, dan ben ik pope John Paul, en ik denk dat de overgrote meerderheid gaat om naar een festival te gaan, los van welk genre het nu ook mag zijn.
|
|
|
Post by oneness on Jul 16, 2009 9:16:40 GMT 1
Persoonlijk vind ik de 18" corner wel goed zoals hij is. De sfeer en gezelligheid in het bos is te gek en dat ga je nooit hebben in een tent. Wat de line up betreft dit jaar vind ik niet dat we mogen klagen. Ok het had wel veel beter geweest moesten er sounds komen met hun eigen system, maar dan denk ik dat dat financieel zeer moeilijk haalbaar is. Al hadden we het ff heel goed toen de sounds van Ja' Sound festival ook naar reggae geel kwamen met al hun materiaal, maar ja dat is ook weer gedaan
|
|
|
Post by General on Jul 16, 2009 9:26:12 GMT 1
ik denk dat de overgrote meerderheid gaat om naar een festival te gaan, los van welk genre het nu ook mag zijn. Op wat slaagt dat nu! Volksdans, experimentele-arabische electro, panfluit Nepalezen,.... allemaal bon, als we maar op een festival zijn. Ik mag hopen dat het niet zo is
|
|
|
Post by Jah Mike on Jul 16, 2009 11:20:59 GMT 1
Ok, ik moet toegeven "een beetje salsa" had ik niet moeten zeggen, make it rocksteady en ska. Sfeer en gezelligheid indd oneness!Great! Wat genre betreft wou ik zeggen dat het grote deel geen voorkeur heeft of het nu Roots, Dub of Dancehall is. Ze gaan naar een Reggae festival.
|
|
ismara
2 star soldier
unuu cyaan tess[k4r]
|
Post by ismara on Jul 16, 2009 13:58:14 GMT 1
Ok het had wel veel beter geweest moesten er sounds komen met hun eigen system, maar dan denk ik dat dat financieel zeer moeilijk haalbaar is. Tink about it....
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Jul 16, 2009 14:46:20 GMT 1
Ok het had wel veel beter geweest moesten er sounds komen met hun eigen system, maar dan denk ik dat dat financieel zeer moeilijk haalbaar is. Tink about it.... inderdeed: T hink about it
|
|
|
Post by Jah Mike on Jul 16, 2009 15:05:10 GMT 1
Respx! Reggae Geel 2009 zal zeker machtig worden. All praise to the managment.
|
|
|
Post by Rootspressure on Jul 16, 2009 22:58:55 GMT 1
|
|
|
Post by omega on Jul 17, 2009 11:24:48 GMT 1
@madou -> in feite is er geen plaats voor een grote dubtent op het terrein. de 18" corner zal dus in het bos blijven, maar aangezien dat vlakbij de mainstage is, moet er om beurt worden gespeeld daar ze elkaar anders zouden verstoren. in mijn ogen is het dan nog beter om op zaterdag korte sets te spelen dan helemaal niets. vergeet ook niet dat er op vrijdag en zaterdagnacht wel volledige sets zijn. ik denk dat dat een logische keuze is en dat gebeurt zo op alle festivals. zo zie je bijvoorbeeld ionyouth op irie vibes de changeovers draaien van het podium... en verder: er komt dit jaar een tentje met rocksteady en ska: skaville circus, maar ook enkel tijdens de changeovers van de mainstage.
|
|
|
Post by Unlisted Fanatic on Jul 24, 2009 10:40:00 GMT 1
Ondanks het feit dat er maar sporadisch mag gespeeld worden in het bos overdag heb ik toch het idee dat de belangstelling van de mensen groeit. Elk jaar staan er mee mensen in het bos en zijn er veel die in plaats van naar de tent te zakken tussen de shows gewoon in t bos in duiken . Voor velen sluit dit meer aan bij de vibe van het hoofdpodium. Each it's own. Anyway, wij spelen maar korte setjes met 2 selectors en 2 mcs dus zal effe bekijken worden hoe we het doen. Maar ben blij er te zijn. Normaal was het voor september maar heb voor de gelegenheid een beetje extra mijn best gedaan en het is gelukt. Zie hieronder: previews: www.myspace.com/unlistedfanaticCheck het uit ! ! ! Vanaf 't weekend te krijgen bij giraffe records en volgende week op Reggae Geel en daarna zal ie verschijnen in diverse on line record stores. Bless, Unlisted Fanatic
|
|
|
Post by C Zion on Jul 24, 2009 11:53:57 GMT 1
nice one unlisted!
idd dub groeit met interesse, maar ik denk dat reggae-dancehall-ragga in het algemeen groeit de laatste jaren. Zie naar het aantal feestjes vergeleken met 5 jaar terug. zie naar reggae geel, het blijft groeien. en den dub blijft toch wel lekker gezellig tussen de bomen. het brengt een extra sfeer mee daar. das mijn persoonlijke mening hieromtrendt.
hoe dan ook zitten we nog nie aan den plafond! tkan nog groeien! wat mooi is om te zien! big up
|
|
|
Post by Mikey Ché on Jul 24, 2009 13:14:05 GMT 1
nice one unlisted! idd dub groeit met interesse, maar ik denk dat reggae-dancehall-ragga in het algemeen groeit de laatste jaren. Zie naar het aantal feestjes vergeleken met 5 jaar terug. zie naar reggae geel, het blijft groeien. en den dub blijft toch wel lekker gezellig tussen de bomen. het brengt een extra sfeer mee daar. das mijn persoonlijke mening hieromtrendt. hoe dan ook zitten we nog nie aan den plafond! tkan nog groeien! wat mooi is om te zien! big up Inderdaad.... we blijven groeien...of het nu om de dub-scene (mede ankzij de dubstep denkik ook), de reggae en roots-scene (mede dankzij goeie Belgische bands en uitstekende -ook Europese- new-roots-artiesten, of dancehall (mede dankzij de crossovers naar RnB en hiphop, én o.a. ook door een stevige internationale Belgische sound...) is.... Het groeit overal en er is zeker nog veel potentieel. ReggaeGeel is één van de weinige momenten dat het zo grootschalig allemaal samen wordt aangeboden aan een groot publiek... das sterk werk nog altijd! Op de programmatie kan je natuurlijk altijd iets zeggen, ik ook btw,... zo mis ik Busy Signal, Taurus Riley en bv Etana wel.... MAAR het blijft een redelijk uniek festival hé. De vernieuwing is gestaag maar hopelijk zeker! Op ReggaeGeel zal je trouwens zien hoe we in en met de Belgische reggaewereld nog willen blijven groeien.... er komt dus nog een verrassingske aan !!!! Always forward never backward !
|
|
ismara
2 star soldier
unuu cyaan tess[k4r]
|
Post by ismara on Jul 24, 2009 13:56:54 GMT 1
een verrassingske? very exited!
|
|
|
Post by jah_uppsala on Jul 24, 2009 14:41:10 GMT 1
den 30ste is birthday voor den upssala me andere woorde we gaan daar een fieesje bouweee me eel den antwerp massive de camping terrorisere haah blesskes
|
|