|
Post by Visionz on Jan 17, 2009 18:04:54 GMT 1
Belgiƫ weigert familie vermoorde Oulematou schadevergoeding
De nabestaanden van Oulematou Niangadou, de Malinese vrouw die in mei 2006 door Hans Van Themsche werd doodgeschoten, krijgen geen schadevergoeding van de Belgische staat. Dat vernam De Morgen. De rechter kende de familie minstens 71.500 euro toe, een bedrag dat nog kan oplopen tot een veelvoud van die som. Maar omdat Oulematou geen geldige verblijfsvergunning had toen ze vermoord werd, weigert de staat de schadevergoeding nu te betalen.
|
|
|
Post by senorsound on Jan 17, 2009 18:10:09 GMT 1
Idd schandalig. Weer zo'n typisch manier van vasthouden aan hun hypocriete principes in plaats van eens menselijk te reageren.
|
|
|
Post by king johnny on Jan 17, 2009 18:18:02 GMT 1
ergerlijk schandalig idd
|
|
|
Post by Chica Isa on Jan 18, 2009 13:30:34 GMT 1
Zolang de tegenpartij hiaten zoekt en vindt, hoeven ze niets te betalen...
Typisch! En meer dan onmenselijk..
|
|
|
Post by Sifakah on Jan 18, 2009 14:45:52 GMT 1
Ja, even schandalig als het gerecht da zich liever bezig houdt met parkeerboetes en zware gangsters vrijlaat. Procedurefouten, hah !
|
|
|
Post by senorsound on Jan 19, 2009 16:25:02 GMT 1
Dit kan er bij mij nog minder in. De morgen heeft een poll georganiseerd waar ze volgende vraag stellen:
"Heeft de familie van Oulematou Niangadou, de Malinese oppas van Luna Drowart die door Hans Van Themsche werd neergeschoten, volgens jou recht op schadevergoeding, ook al had Oulematou geen geldige verblijfsvergunning?"
Van de 456 stemmen zeggen er 197 nee, wat neerkomt op 43%. Dus blijkbaar zijn er wel meer mensen hun waarden verloren.
|
|
|
Post by nobraine on Jan 20, 2009 12:50:58 GMT 1
mja imho klopt het wel een beke, ze was illegaal in .be illegalen trekken ook niet van de ziekekas of werkeloosheid enzo eh, ze werkte wel maar droeg niet bij tot het hele systeem (belastingen etc) als ik de situatie kan inschatten.
Al die ander sans papiers die slechte dingen meegemaakt hebben krijgen ook niks, 't is erg, mr 't systeem houd zichzelf in stand.
Kunt beter betogen voor regularisaties dan te focussen op 1 persoon, want de regularisaties zijn het probleem, anders had ze nu legaal geweest en had de familie geld gekregen.
my 2 cents, don't hate me for it
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Feb 4, 2009 12:52:00 GMT 1
|
|