|
Post by summersplash 14-15-16 aug. 09 on Aug 1, 2008 15:23:29 GMT 1
de frustraties zijn wel te begrijpen, 't zijn idd meestal "de witten" die met de poen gaan lopen, of er meer plezier in blijken te hebben om poen te scheppen. In de Reggaewereld is het niet (veel) anders. maar waarom het NU nog over ub40 te hebben ... de enkele boodschappen over haat en rascisme krijgen jammer genoeg overal sneller een forum dan de vele boodschappen over brotherhood. maar om haatdagende boodschappen "domheid" te noemen, daar trap ik niet meer in, meestal zijn die weloverwogen, sluw en gewoon uit "slechtigheid"
|
|
|
Post by ras Feel Flashman on Aug 2, 2008 12:00:53 GMT 1
En nog iets: Natuurlijk propageren de massamedia liever de image van een hoerenlopende drugsverslaafde ghettogangster (bob) dan de image van een vrome rastaman (bunny) of een semi-communistische radikaal (peter tosh) Ja dat is een al even crue en extreme stelling zoals ik die ook al eens durf neer te zetten Je stelt het cru maar in de essentie heb je gelijk: Bob Marley werd (oa in Humo) steevast dus zò voorgesteld! Het ging niet over de rasta peace en love boodschap, het ging in de eerste plaats steeds over zijn druggebruik, zijn vrouwen en kinderen en zijn sluwe alertheid als ghettoboy. In de tweede plaats over zijn muziek die zo goed paste bij ne goeie joint en een hangmat. Ik kan't weten want ik was toen al geboren en het was ni evident om door die mediaberichten door, ook nog de rasta boodschap in de muziek te ontwaren. Gelukkig bestond er ook een lessenpakket van Pax Christi: "De derde wereldproblematiek in de Caraiben". Waarbij de bevrijdingstheologie van Bob gebruikt werd om de situatie te duiden. Wij kregen dat in het vak "maatschappelijke vorming" en dat heeft mij veel meer beinvloed dan de berichten in de populaire media. resp, Feel
|
|
|
Post by sherlox on Aug 3, 2008 20:06:24 GMT 1
De frustratie druipt van zijn reactie af,ik zou hem ni willen tegenspreken in zijn gezicht ,maar opt internet daarentegen ;D Ergens versta'k zijn punt wel,maar er zijn een pak artiesten waarbij veel onbegrijplijker is waarom ze geen grotere erkenning krijgen.Want eerlijk gezegd zie ik mij niet direkt een ganse eek a mouse cd uitluisteren.His voice kindah gets annoying...
|
|
|
Post by nesta on Aug 17, 2008 9:35:30 GMT 1
maatschappelijke vorming" en dat heeft mij veel meer beinvloed dan de berichten in de populaire media. resp, Feel Lucky Bastard ik heb bij MAVO nix geleerd back to topic Dat de Eek dat zegt vind ik wel straf , ik kan er wel inkomen dat ge lastig wordt as u music ni verkocht wordt maar dat ge daarom andere artisten verbaal aanvalt omdat zij het wel beter doen ... lack of intelligenze .. en dat hem den Bob aanvalt Zonder Bob zou ik eek ni kennen ... weer eentje derbij die ik niet meer perse moet zien als hij nog eens ergens komt opdagen
|
|
|
Post by rasborsalino on Aug 22, 2008 16:42:24 GMT 1
De grapjas heeft teveel anabolica in zijn kas. Hij is al danig lang uit de jamaicaanse reggaescene weggebleven dat hij niet meer weet wat er gebeurd. Straks staat hem hetzelfde te wachten als zijn broertje : gunshot
|
|
|
Post by Jah Mike on Sept 7, 2008 15:45:41 GMT 1
eek-a-mad-mouse now like lee scratch but why should i care, white black purple and blue respect unto the lowly but them made wicked fine tunes inna the past and sound system, about them tunes, no more no less eek should sing, instead of speaking or stop singen, rather than provocing ites he see it as a internet and you tube way and waan get a thing inna the new genetation reggae sorry that him fail i saw him once inna performance, and it was sadly, truly afther he come back with his eek a speaka thing i know babylon and many wickedness a mash up im brain so if your brother did you wrong forgive him as i would say is it a reason to stop playing him on our sound systems? i skim not wicked shall not reign with a name like eek a mouse what would you expect
|
|