|
Post by whot on May 10, 2008 13:47:53 GMT 1
nee, dat denkt iedereen en Al Campbell wordt overal als de zanger van dat nummer beschouwd, maar in een interview met Campbell zelf beweert hij bij hoog en bij laag dat dit een vergissing is en iemand anders het nummer heeft gezongen (ondanks dat AC er zelf de credits voor kreeg). Q: Listening to a track on Studio One like 'Take A Ride', credited to Al Campbell, it just doesn't sound like your voice at all.
A: No, it's not - that tune deh, is not really me a sing that tune deh, yunno, but me sing a version of it still, for Mr Dodd.
Q: So is that another guy in the Thrillers who took the lead on that track?
A: No, is a bredda name Alan, I think the name's Alan. And some of the names get mixed up.
Q: Right, a different Al Campbell altogether.
A: Yeah. Everybody try fe tek me name, even UB40 dem try fe tek me name too. A whole heap a man, and a nex' bredda now try fe tek the name a'ready. Yeah, beca' dem love my name, but it cyaan work. When me hear dem a tek me name me jus' come back an' sing two tune an' kill 'im.
Q: So that is definitely not your voice on 'Take A Ride' and 'Expensive Love'.
A: No, no, a no me, a no me. Yeah, an' me no waan no man a t'ink dat. But me come 'pon a flipside of 'Real Rock', 'Don't Run Away'. The original press, 1967. The first recording me do for Coxson name 'Heart For Sale'. Een strikvraag dus.
|
|
|
Post by Visionz on May 10, 2008 13:51:56 GMT 1
Hmz, ik wist wel dat er 2 verschillende Al Campbells zijn (den andere stond op Geel vorig jaar), maar dit wist ik niet. Heb onlangs zelfs een album met Studio One nummers op Heartbeat gekocht en daar staat het volgende op: "Al Campbell - Take A Ride"
Another Studio One roots rhythm, this was used for the title track on Johnny Osbourne's debut album. In 2004, Al Campbell covered his own song for a Clement Dodd tribute album...
|
|
|
Post by General Jonee on May 14, 2008 15:23:21 GMT 1
WIJ WILLEN EEN NIEUWE VRAAG!!!!!!
|
|
|
Post by Visionz on May 14, 2008 15:40:10 GMT 1
U vraagt, wij draaien:
Wie waren de drie leden van The Sensations ?
|
|
|
Post by Visionz on May 14, 2008 15:43:31 GMT 1
U vraagt, wij draaien: Wie waren de drie leden van The Sensations ? Correctie. Er zijn blijkbaar vier leden geweest, maar met drie namen ben ik dus al tevreden
|
|
|
Post by skandalamophana on May 14, 2008 15:58:21 GMT 1
van de ene campbell naar de andere:
Cornell Campbell Aaron "Bobby" Davis Buster Riley en Jimmy Riley
|
|
|
Post by Visionz on May 14, 2008 16:00:44 GMT 1
van de ene campbell naar de andere: Cornell Campbell Aaron "Bobby" Davis Buster Riley en Jimmy Riley Correct
|
|
|
Post by skandalamophana on May 14, 2008 16:05:04 GMT 1
ist nu aan mij ofwa?
|
|
|
Post by king johnny on May 14, 2008 16:08:27 GMT 1
ist nu aan mij ofwa? jeps, ge hebt het door skandal
|
|
|
Post by skandalamophana on May 14, 2008 17:30:41 GMT 1
okay...
misschien een moeilijke...maar der zit hier kennis e!
welke dub poet zei het volgende over de beginnende dancehall:
"if 1970s reggae was red, green and gold, then in the next decade it was gold chains"
|
|
|
Post by Visionz on May 14, 2008 17:36:04 GMT 1
okay... misschien een moeilijke...maar der zit hier kennis e! welke dub poet zei het volgende over de beginnende dancehall: "if 1970s reggae was red, green and gold, then in the next decade it was gold chains" Mutabaruka
|
|
|
Post by skandalamophana on May 14, 2008 17:42:33 GMT 1
miljaar getikt!
sterk sterk....
|
|
|
Post by Visionz on May 14, 2008 18:36:12 GMT 1
Eens benieuwd wie deze gaat weten: Wat is de naam van de broer van Eek-A-Mouse? Tip: hij heeft enkele nummers opgenomen voor Lee "Scratch" Perry
|
|
|
Post by whot on May 14, 2008 18:50:25 GMT 1
Clive Hilton ?
|
|
|
Post by Jah Rebel on May 14, 2008 18:51:44 GMT 1
Den broer van Eek-A-Mouse? Da moet Elephant Man zijn ;D
Ites, Rebel
|