Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 27, 2008 19:30:40 GMT 1
|
|
|
Post by fire-a-dept on Mar 28, 2008 9:26:12 GMT 1
Wat een lame film. De beelden zijn spijtig genoeg geen leugen, de montage daarentegen is dat wel. Er zijn redenen om zo'n film te maken maar er zijn er nog veel meer om genuanceerd te zijn.
|
|
|
Post by Visionz on Mar 28, 2008 10:31:31 GMT 1
|
|
|
Post by Visionz on Mar 28, 2008 10:50:27 GMT 1
Op de website van de gva trouwens een reactie gelezen van iemand die de film vergelijkt met de propaganda film die Hitler in 1940 liet verspreiden: 'Der ewige Jude' Eigenlijk nog niet eens een vergezochte vergelijking zo blijkt: users.skynet.be/streven/artikels/VandenBergheJood.htm
|
|
paatsjee
3 star frontline soldier
|
Post by paatsjee on Mar 28, 2008 12:03:58 GMT 1
ha! nieuwswaarde nihil, maar wel inderdaad een schoolvoorbeeld van klassieke propaganda: de vergelijkingen met het nazisme (den Amerikander doet da ook altijd als er weer ne Sadam of Kim Jong Il geviseerd moet worden), het monteren zonder correcte duiding, het inspelen op angst (nederland in de toekomst), het knoeien met statistieken (want dat laatste kolommeke met moslims in Europa hoort echt niet in het rijtje evolutie van moslims in Nederland), ... nu maar hopen dat er niemand dom genoeg is om toch maar te steigeren over dit filmpje want het is het echt niet waard. ook het zoveelste bewijs dat aan al die haatdragende propaganda niks nieuw is, jammer wel dat er altijd weer volk intrapt... geschiedenisleerkrachten doet uw best ;-)
en wat die korancitaten betreft: in de bijbel vind je ook wel wa ranzige zaken als ge efkes zoekt (over de vrouw waaruit al het kwaad ontstaan is en over het achtervolgen en afmaken van 1000en van uw ongelovige vijanden en .... )
|
|
|
Post by Visionz on Mar 28, 2008 12:10:50 GMT 1
en wat die korancitaten betreft: in de bijbel vind je ook wel wa ranzige zaken als ge efkes zoekt (over de vrouw waaruit al het kwaad ontstaan is en over het achtervolgen en afmaken van 1000en van uw ongelovige vijanden en .... ) Hmz, ge brengt mij op ideeën ;D
|
|
|
Post by Selector Waxx on Mar 29, 2008 3:36:05 GMT 1
en wat die korancitaten betreft: in de bijbel vind je ook wel wa ranzige zaken als ge efkes zoekt (over de vrouw waaruit al het kwaad ontstaan is en over het achtervolgen en afmaken van 1000en van uw ongelovige vijanden en .... ) Ze rukken ook alles constant compleet uit hun context, en met religieuse en filosofische boeken, zoals de koran en de bijbel, kan je dan alles bewijzen. Eigenlijk gebruikt hij dezelfde technieken als de wahabieten (zoals de fundamentalistische stroming genre Al Quaida en de Taliban binnen de sunni islam genoemd wordt btw) om zijn gelijk te bewijzen. De Wahabieten zijn meschien 10% van de Sunni-islam, waarvan dan mischien 5% van die groep echt actief deelneemt aan de Jihad zoals zij dat omschrijven. De vele andere takken van de Sunni Islam, en gans de Sjia en Alewitische islam zien de Jihad als wat het letterlijk betekend in het oud Arabisch: de strijd van het Heilige Woord van Allah, wat wil zeggen dat je uw geloof verbaal moet uitdragen (m.a.w. je moet mensen proberen te bekeren tot de islam). De meeste moslims, ook in de arabische wereld zijn trouwens even rechtlijnig in hun geloof als de christenen zijn in het hunne, niet dus... Eigenlijk zou iedereen hier in Europa, ook als overtuigde christen of hardcore atheist (zoals ik) de koran eens moeten lezen. Dan weet je waarover het gaat en hoe alles verdraait wordt. De Sunna en de Sharia lezen kan zelfs nog meer helpen maar die in het Nederlands vinden zal moeilijk zijn. Ik heb ze wel in het Engels gelezen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 29, 2008 12:20:17 GMT 1
Fitna offline gehaald Fitna, de omstreden anti-koranfilm van de Nederlandse politicus Geert Wilders, is door de website Liveleak offline gehaald. Het personeel van Liveleak had erstige bedreigingen ontvangen. 'Dit is een droevige dag voor de vrijheid van meningsuiting', stellen medewerkers van de website. 'Maar we stellen de veiligheid van ons personeel voorop. We willen alle duizenden mensen van veel verschillende achtergronden en religies bedanken voor de steun die ze ons hebben gegeven. Zij begrepen dat Liveleak.com een plek is waar talloze meningen gehoord kunnen worden. Maar de prijs die we nu moeten betalen is te hoog.' Over de aard van de bedreigingen wordt niets gezegd. Over de precieze aard van de dreigementen laat de verklaring zich niet uit. De website was sinds donderdagavond de plek waar miljoenen mensen Fitna hebben bekeken. Op downloadsite Youtube.com was de film om 21.30 uur nog wel te zien. www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF28032008_144
|
|
|
Post by Jah Rebel on Mar 30, 2008 6:19:26 GMT 1
Wat mij betreft was vanaf dag één in dit gegeven (Wilder maakt een film) niet de inhoud (die inderdaad propagandistisch van aard is) maar het resultaat belangrijk.
En dat resultaat is en blijft: zeg iets over islam of in dit geval zeg dat je iets over de islam GAAT zeggen (want de rel speelde natuurlijk al weken voor de film) en je wordt (desnoods vanuit de andere kant van de wereld) met de dood bedreigd.
Hoe lang tolereren we dat nog?
Racistische vraag? Ik denk dat de praktijkantwoorden, die al eerder gegeven zijn, duidelijk maken dat het niet meer dan een realistische vraag is (Theo Van Gogh, Hirsi Ali, Rushdie, en de lijst wordt langer en langer).
Natuurlijk besef ik dat mijn islamitische buurman mij niet snel zal komen vermoorden, maar feit blijft dat het extremisme binnen die godsdienst ontoelaatbare proporties heeft aangenomen.
Een populistische politicus als Wilders maakt enkel gebruik van die ingrediënten om er naar eigen smaak zijn potje van te koken.
Ites, Rebel
|
|
|
Post by ras Feel Flashman on Mar 30, 2008 10:48:30 GMT 1
Lumumba, Keniatta, H.I.M. Haile Selassie I, Peter Tosh, Martin Luther King, JFK, Prince Far I, Lady Di, ... Het enige verschil tussen moslim fundamentaliste en het westerse systeem is dat de moslim fundamentaliste er eerlijk voor uitkomen dat ze die of die willen elimineren. Het is dus kiezen tussen hypocriete moordenaars en eerlijke moordenaars... uw leven kunde verliezen door toedoen van beide zijden. Mensen die met die politiek niks te maken willen hebben (peace en lof yunno) zitten gewoon tussen twee vuren Ik had van de Rebel minder partijdigheid verwacht... nog aan't wachten op't Mothership, rasta?
|
|
|
Post by Jah Rebel on Mar 30, 2008 19:43:52 GMT 1
Het enige verschil tussen moslim fundamentaliste en het westerse systeem is dat de moslim fundamentaliste er eerlijk voor uitkomen dat ze die of die willen elimineren. Excuseer ze komen er niet alleen voor uit maar ze voeren het ook bijna systematisch uit hé (zie aanslagen van de afgelopen jaren). Ik ben iets partijdiger geworden omdat we in het Westen veel tijd verliezen met nonsens als "moeten we al dan niet een hoofddoek toelaten", terwijl dat soort dingen eigenlijk geen reet uitmaakt. Over belangrijker feiten bvb. dat Turken of Marokkanen nog altijd bijna exclusief met Turken of Marokkanen huwen, hoor je veel minder volk, terwijl dat feit erop wijst dat heel die inburgering mislukt is. Net zoals het multiculturele Amerika een leugen is, is de multiculturele samenleving bij ons ook een mythe. Ok ik eet ook kebab, en luister graag naar Afrikaanse muziek, maar voor de dingen waar we echt waarde aan hechten leven de verschillende gemeenschappen naast mekaar. En nu verwacht ik mij hier absoluut aan een hoop voorbeelden over pietluttige projecten die dan moeten bewijzen hoezeer het wel zo is, maar sorry die vertegenwoordigen misschien 10%. Ik wil daar wel nog aan toe voegen dat ik die multiculturelesamenleving ook niet meer verwacht hé. Het is dus zeker geen verwijt aan iemands adres. Ik geloof gewoon dat de kloof tussen verschillende leef- en geloofsgemeenschappen te groot is. Die kloof zou met het nodige geduld en nade nodige generatiewissels overbrugd kunnen worden, maar dat vraagt dus tijd en die tijd gunnen extremisten ons dus net niet. En hoezeer ik het ook zou betreuren geloof ik ook dat er een dag komt waarop Europa (Amerika?) alle moslims de deur zal wijzen (datum zal ongeveer samenvallen met de moment dat olie geen rol meer speelt in de economie). Zo en nu moet ik terug naar mijn ruimteschip. Ites, Rebel
|
|
|
Post by ras Feel Flashman on Apr 1, 2008 10:56:40 GMT 1
.... En hoezeer ik het ook zou betreuren geloof ik ook dat er een dag komt waarop Europa (Amerika?) alle moslims de deur zal wijzen (datum zal ongeveer samenvallen met de moment dat olie geen rol meer speelt in de economie). Zo en nu moet ik terug naar mijn ruimteschip. Ites, Rebel Om alle mogeljke toepassingen van (aard)olie en haar derivaten te vervangen moetn ze eerst terug werk maken van canabis als grondstof! ;D Feel
|
|
|
Post by ras Feel Flashman on Apr 6, 2008 20:40:47 GMT 1
Het enige verschil tussen moslim fundamentaliste en het westerse systeem is dat de moslim fundamentaliste er eerlijk voor uitkomen dat ze die of die willen elimineren. Excuseer ze komen er niet alleen voor uit maar ze voeren het ook bijna systematisch uit hé (zie aanslagen van de afgelopen jaren). Ik ben iets partijdiger geworden omdat we in het Westen veel tijd verliezen met nonsens als "moeten we al dan niet een hoofddoek toelaten", terwijl dat soort dingen eigenlijk geen reet uitmaakt. Over belangrijker feiten bvb. dat Turken of Marokkanen nog altijd bijna exclusief met Turken of Marokkanen huwen, hoor je veel minder volk, terwijl dat feit erop wijst dat heel die inburgering mislukt is. Net zoals het multiculturele Amerika een leugen is, is de multiculturele samenleving bij ons ook een mythe. Ok ik eet ook kebab, en luister graag naar Afrikaanse muziek, maar voor de dingen waar we echt waarde aan hechten leven de verschillende gemeenschappen naast mekaar. En nu verwacht ik mij hier absoluut aan een hoop voorbeelden over pietluttige projecten die dan moeten bewijzen hoezeer het wel zo is, maar sorry die vertegenwoordigen misschien 10%. Ik wil daar wel nog aan toe voegen dat ik die multiculturelesamenleving ook niet meer verwacht hé. Het is dus zeker geen verwijt aan iemands adres. Ik geloof gewoon dat de kloof tussen verschillende leef- en geloofsgemeenschappen te groot is. Die kloof zou met het nodige geduld en nade nodige generatiewissels overbrugd kunnen worden, maar dat vraagt dus tijd en die tijd gunnen extremisten ons dus net niet. En hoezeer ik het ook zou betreuren geloof ik ook dat er een dag komt waarop Europa (Amerika?) alle moslims de deur zal wijzen (datum zal ongeveer samenvallen met de moment dat olie geen rol meer speelt in de economie). Zo en nu moet ik terug naar mijn ruimteschip. Ites, Rebel "As might be expected, each scholars is able to see the forest the trees grow in. Each recognizes that forest, like societies, are conscious, living organisms. In doing so, they have no choice but to conclude that forest, like societies, originated from a seed that grew into the tree that produced the seeds from which all other trees in the forest grew and grow. There is a mother tree. And there is a common root system. It is instructive to further note that, in some forests, like pine forests, the trees are so thick and their droppings so acidic that no other vegetation can take root or survive there, except in a weakened, dependent state. This analogy speciffically applies to European culture and its society, no matter their crocodile tears and emotional protestations to the contrary and their claims to multiculturalism." Negus Amlak on World of Jah (WOJ)
|
|
|
Post by pasquale on Apr 11, 2008 18:40:48 GMT 1
|
|
|
Post by amoz on Apr 11, 2008 19:06:35 GMT 1
Zalige stijl! En de mens heeft een punt, de macht van de media is groot en onaantastbaar...
|
|