|
Post by amoz on Aug 30, 2006 14:46:24 GMT 1
Het verhaal: ik heb op een aantal hiphop mixtapes gehoord dat een nummer er soms zodanig wordt ingemixt dat ge dat eerst alleen links of rechts hoort. In mono dus, bovenop het stereogeluid van het nummer dat aan het spelen is.
De vraag: hoe doen die mannen dat, is dat iets simpels dat elk mengpaneel kan?
Many thanks.
|
|
|
Post by Selector Waxx on Aug 30, 2006 15:42:17 GMT 1
sommige mengtafels hebben panning per kanaal, vooral de geavanceerdere scratchmixers. Daarmee doet men dat.
|
|
|
Post by amoz on Aug 30, 2006 18:01:35 GMT 1
Bless up knobmaster Waxx! (toch spijtig van diejen baard )
|
|
|
Post by mixer on Aug 30, 2006 19:39:11 GMT 1
dus: deftige mixer aanschaffen hé
ne vestax, eclar, rane of iets in diene aard
|
|
|
Post by Selector Waxx on Aug 30, 2006 19:45:40 GMT 1
|
|
|
Post by mixer on Aug 31, 2006 10:52:12 GMT 1
"naar mijn gevoel beter dan de vestax of rane type..."
selector waxxx doet aan turntablism? uw gevoel an (cross-)faders of uw gevoel vanuit uwne buik?
mijn gedacht: die rodec lijkt wel erg veel op de vestax PMC-08 pro,ecler hak 360 of de rane empath.
heb zelf al enkele jaren ervaring met ecler en vestax, naar "mijn gevoel" dik in orde.
mixmaster mixer.
|
|
|
Post by Selector Waxx on Aug 31, 2006 12:26:55 GMT 1
onderschat mij niet, ik ben natuurlijk zeker mixmaster mike of grazz niet maar ik kan een beetje scratchen als het nodig is...
De faders zijn volgens mij iets preciezer dan een rane of vestax, die soms te onregelmatig zijn en de eq is veruit superieur (zoals alle rodec mixers btw) tov de concurrentie tenzij die allan & heath heten.
|
|
|
Post by stical on Aug 31, 2006 13:43:21 GMT 1
Never judge the book by it's cover.
Als Grazzhopper die ontwikkelt heeft zal hem nie zo slecht zijn. Heb Grazz al bezig gezien van in zijn Rhyme Cut Core tijden...
En Rodec is blijkbaar Belgisch , nooit bij stilgestaan in feite.
|
|
|
Post by mixer on Aug 31, 2006 16:07:50 GMT 1
Hoe de faders zijn hangt gewoon af van de faders die je er in stopt natuurlijk, want van dergelijke scratchmixers kun alle faders gemakkelijk vervangen. er hoeft niet noodzakelijk een vestax-fader in een vestaxmixer te zitten.
wil je deftig scratchen dan zitten er gewoon optische faders (vb: penny & giles) in uw mixer, welk merk je ook gebruikt.
wat grazz betreft: dat is gewoon reclame voor beide kanten, zowel voor de firma als de dj. hij is trouwens niet de eerste. de vestax pmc-08 werd mede-ontworpen door q-bert (i.s.p) en de rane empath 'sign edition' draagt de naam van grandmaster flash.
en nog eentje, om het af te leren: turntablism is meer dan scratchen (crab, flare, transform, orbit, en al die andere manieren) denk maar aan het beat-jugglin' en (body-)tricks, enz
mr mix
|
|
tony
3 star frontline soldier
|
Post by tony on Aug 31, 2006 17:31:03 GMT 1
ik zeg :" Mr Mixer ..kom maar door met dat Youtube filmpke !!!
|
|
|
Post by stical on Aug 31, 2006 21:42:36 GMT 1
Hoe de faders zijn hangt gewoon af van de faders die je er in stopt natuurlijk, want van dergelijke scratchmixers kun alle faders gemakkelijk vervangen. er hoeft niet noodzakelijk een vestax-fader in een vestaxmixer te zitten. wil je deftig scratchen dan zitten er gewoon optische faders (vb: penny & giles) in uw mixer, welk merk je ook gebruikt. wat grazz betreft: dat is gewoon reclame voor beide kanten, zowel voor de firma als de dj. hij is trouwens niet de eerste. de vestax pmc-08 werd mede-ontworpen door q-bert (i.s.p) en de rane empath 'sign edition' draagt de naam van grandmaster flash. en nog eentje, om het af te leren: turntablism is meer dan scratchen (crab, flare, transform, orbit, en al die andere manieren) denk maar aan het beat-jugglin' en (body-)tricks, enz mr mix Ok, dat weet ik ook allemaal, ben al met hiphop bezig geweest sinds 1989. Soit, gij vind Rodec niks, your choice. Het ging hier trouwens maar om een effect en te weten hoe men dit deed. Geen discussie over het beste scratch mengpaneel.
|
|
|
Post by papapedro on Sept 1, 2006 8:35:10 GMT 1
ben toch ook voorstander van rodec,die hebben een grote headroom(mag goed in het rood gaan vooraleer er vervorming optreedt) en de weinige keren dat ik met vestax gedraaid heb vond ik het geluid niet zo goed en de eq-regeling ondermaats. maar blijkbaar is vestax dan wel goed scratch (en andere) materiaal,hip-hoppers "boffen" daar meestal mee.
|
|
|
Post by skandalamophana on Sept 1, 2006 8:47:02 GMT 1
mixer: www.ontspoord.com ? Rodec valt toch niet te vergelijken met Vestax of Rane.... Rodec is 1. Belgisch 2. handmade!! 3. gemaakt voor alle toepassingen, niet enkel voor hiphop
|
|
|
Post by De Boodschapper on Sept 1, 2006 9:05:23 GMT 1
Heb Grazz al bezig gezien van in zijn Rhyme Cut Core tijden... bigg up, you're talking history
|
|
|
Post by Selector Waxx on Sept 1, 2006 9:38:48 GMT 1
rhym cut core, dat is lang geleden. Ik heb daar nog ep's van met TLP op de mic en grazz als dj/producer...
maar grazz zijn nieuwe cd (met zijn amerikaanse vrouw, de ex-Nubian zangeres Mo) is ook wel nog goed.
|
|