|
0110
Aug 31, 2006 2:09:22 GMT 1
Post by tommeke on Aug 31, 2006 2:09:22 GMT 1
0110 01/10 Antwerpen, Brussel, Charleroi, Gent VOOR VERDRAAGZAAMHEID tegen racisme, tegen extremisme, tegen zinloos geweld
--------------------------------------------------------------------------------
Een gratis festival organiseren kost veel geld. Ondanks het engagement van de artiesten en de medewerkers moeten we toch nog een podium, een geluidsinstallatie,licht, ... voorzien.
SMS 0110 NAAR 3699 (€ 1,5/SMS)
SMS ons en steun ons door uw bijdrage Vele kleintjes maken één groot en zo maakt u het ons mogelijk om dit feest te realiseren.
Steun ons door een SMS te sturen
0110 @ Antwerpen Stop racisme. Kleur je stad. Gedempte Zuiderdokken - 13u
Presentatie: Bart Peeters
- Clouseau - dEUS - Douzi - Zita Swoon met Yasmine, Think Of One, Lais,Admiral Freebee, Axelle Red - Wannes Van De Velde
|
|
|
0110
Sept 1, 2006 10:08:41 GMT 1
Post by Mistah Bong on Sept 1, 2006 10:08:41 GMT 1
Beetje maar 'k vond ze toch te goe. ;D
|
|
|
0110
Sept 1, 2006 12:20:58 GMT 1
Post by Mikey Ché on Sept 1, 2006 12:20:58 GMT 1
mailtje ontvangen...
"Hallo, Zoals jullie wellicht weten heeft de crème de la crème van de Belgische muziekscène zich verenigd om op 1 oktober in Antwerpen, Brussel, Gent en Charleroi concerten te geven tegen racisme en voor verdraagzaamheid. Met een aantal mensen besloten we dat de filmwereld niet mag achterblijven, dat ook wij een signaal moeten geven. We willen absoluut participeren aan deze actie en gaan daartoe een filmpje in elkaar boksen dat oproept tot verdraagzaamheid. De clip zal te zien zijn tijdens de concerten en uiteraard hopen we dat verschillende tv-zenders mee op de kar springen. We zijn voor de opnamen nog op zoek naar héél veel figuranten van alle leeftijden en geslachten, van alle kleuren (autochtone en allochtone afkomst) en maten. De opnamen vinden plaats op zondag 10 september in Brussel. Als je geïnteresseerd bent om als figurant mee te werken aan dit initiatief, vul dan bijgevoegd formulier in en stuur die terug naar : saskiaverboven@skynet.be. Enkele dagen vòòr de opnamen zullen jullie dan een mail ontvangen met de nodige praktische informatie. Stuur deze mail zonder aarzelen door naar vrienden, kennissen, familie en andere mogelijk geïnteresseerden. Nog even melden dat we jullie niet kunnen vergoeden voor jullie medewerking want dit is een initiatief zonder bedrijfssteun. Iedereen - van regisseur tot cameraman, van styliste tot scriptgirl - die zich al engageerde om aan dit project mee te werken doet dit kosteloos. Een koffie, een croissant en een superleuke ambiance kunnen we jullie die dag wel garanderen. Hopelijk tot dan, Saskia Verboven, Producer
Bonjour,
Comme vous le savez très certainement, le 1er ocotobre, des concerts contre le racisme et pour la tolérance seront organisés dans 4 villes belges : à Anvers, à Bruxelles, à Charleroi et à Gand.
Avec quelques amis, nous avons décidé que le monde du cinéma ne pouvait pas rester inerte; nous voulons absolument participer à cette action. Nous avons donc décidé de réaliser un petit film qui suscite la tolérence. Le film sera projeté pendant les concerts et - nous l'espérons - diffusé par différentes télévisions. Pour ces prises de vues, nous sommes à la recherche de très nombreux figurants (de tous âges, sexes, couleurs, races, et tailles). Le tournage aura lieu le dimanche 10 septembre à Bruxelles.
Si vous êtes intéressé à participer à ce tournage, veuillez remplir le formulaire en annexe et le renvoyer à : saskiaverboven@skynet.be. Quelques jours avant le tournage, vous recevrez un mail vous informant des détails pratiques. N'hésitez pas à forwarder ce mail à des amis ou connaissances qui pourraient être intéressés.
Nous devons également vous signaler que nous ne pourrons pas vous rémunérer pour votre participation, vu qu'il s'agit d'une action tout-à-fait gratuite. Toutefois, en plus d'un café et d'un croissant, nous pouvons vous garantir une ambiance super chouette. A bientôt j'espère, Saskia Verboven, Producer."
|
|
|
0110
Sept 6, 2006 9:48:36 GMT 1
Post by Puppa Mighty on Sept 6, 2006 9:48:36 GMT 1
|
|
|
0110
Sept 7, 2006 11:19:11 GMT 1
Post by amoz on Sept 7, 2006 11:19:11 GMT 1
Hoho, zalig! Eigenlijk juist hetzelfde als wat de Mistah Bong hier heeft gepost. "Als ik makak wil zeggen, dan zal ik makak zeggen... dat is nu vrije meningsuiting!" Trouwens, ik ben geen blokwatcher maar het is wel te merken dat ze zenuwachtig beginnen te worden van die "zonder haat straat" campagne. Een paar weken geleden heeft het Blok de verspreiding ervan door het OCMW al geblokkeerd (via haar leden in de raad van bestuur), vandaag hebben de inwoners van Berchem die zoiets aan hun raam hebben hangen een intimiderende brief gekregen, een beetje in de stijl van wat die zangers die aan 0110 meedoen hebben gehad. Disgusting. En hoe denigrerend! Ineens moet het Blok ons komen vertellen dat wij niet kunnen nadenken, dat wij niet "beseffen" dat we eigenlijk aan politiek doen door zo een affiche op te hangen... dat is toch echt zum kotsen. Dat het begrip vrije meningsuiting scheef en selectief gebruikt wordt, was al langer duidelijk, maar dit hier betekent gewoon dat ge u niet meer moogt uitspreken voor iets waar het Blok tegen is; een voorsmaakje van het leven onder een Blokregime? De zwarte lijsten worden alvast aangelegd (en de lederen botjes opgeblonken), te beginnen met de burgers die voor een "zonder haat straat" kiezen. Ahja, tegen haat is tegen het Blok.
|
|
|
0110
Sept 7, 2006 12:04:21 GMT 1
Post by Selector Waxx on Sept 7, 2006 12:04:21 GMT 1
Hoho, zalig! Eigenlijk juist hetzelfde als wat de Mistah Bong hier heeft gepost. "Als ik makak wil zeggen, dan zal ik makak zeggen... dat is nu vrije meningsuiting!" Trouwens, ik ben geen blokwatcher maar het is wel te merken dat ze zenuwachtig beginnen te worden van die "zonder haat straat" campagne. Een paar weken geleden heeft het Blok de verspreiding ervan door het OCMW al geblokkeerd (via haar leden in de raad van bestuur), vandaag hebben de inwoners van Berchem die zoiets aan hun raam hebben hangen een intimiderende brief gekregen, een beetje in de stijl van wat die zangers die aan 0110 meedoen hebben gehad. Disgusting. En hoe denigrerend! Ineens moet het Blok ons komen vertellen dat wij niet kunnen nadenken, dat wij niet "beseffen" dat we eigenlijk aan politiek doen door zo een affiche op te hangen... dat is toch echt zum kotsen. Dat het begrip vrije meningsuiting scheef en selectief gebruikt wordt, was al langer duidelijk, maar dit hier betekent gewoon dat ge u niet meer moogt uitspreken voor iets waar het Blok tegen is; een voorsmaakje van het leven onder een Blokregime? De zwarte lijsten worden alvast aangelegd (en de lederen botjes opgeblonken), te beginnen met de burgers die voor een "zonder haat straat" kiezen. Ahja, tegen haat is tegen het Blok. het toont zeer goed de dictatoriaal/facisitische kant van het blok. Dat is voor mij alleen al een zeer goede reden om zeker niet op hun te stemmen, los van hun racisitsche/extreem conservatieve kanten. Er is ook recent een boek verschenen van een ex studiediensthoofd van het blok (nu gewoon lid van de NVA), die de interne machtspelletjes en stromingen goed blootlegt volgens recenties. Ik weet de titel of auteur niet vanbuiten, maar ga hem wel zoeken.
|
|
|
0110
Sept 7, 2006 12:10:21 GMT 1
Post by Mr.Nuts on Sept 7, 2006 12:10:21 GMT 1
Hoho, zalig! Eigenlijk juist hetzelfde als wat de Mistah Bong hier heeft gepost. "Als ik makak wil zeggen, dan zal ik makak zeggen... dat is nu vrije meningsuiting!" Trouwens, ik ben geen blokwatcher maar het is wel te merken dat ze zenuwachtig beginnen te worden van die "zonder haat straat" campagne. Een paar weken geleden heeft het Blok de verspreiding ervan door het OCMW al geblokkeerd (via haar leden in de raad van bestuur), vandaag hebben de inwoners van Berchem die zoiets aan hun raam hebben hangen een intimiderende brief gekregen, een beetje in de stijl van wat die zangers die aan 0110 meedoen hebben gehad. Disgusting. En hoe denigrerend! Ineens moet het Blok ons komen vertellen dat wij niet kunnen nadenken, dat wij niet "beseffen" dat we eigenlijk aan politiek doen door zo een affiche op te hangen... dat is toch echt zum kotsen. Dat het begrip vrije meningsuiting scheef en selectief gebruikt wordt, was al langer duidelijk, maar dit hier betekent gewoon dat ge u niet meer moogt uitspreken voor iets waar het Blok tegen is; een voorsmaakje van het leven onder een Blokregime? De zwarte lijsten worden alvast aangelegd (en de lederen botjes opgeblonken), te beginnen met de burgers die voor een "zonder haat straat" kiezen. Ahja, tegen haat is tegen het Blok. het toont zeer goed de dictatoriaal/facisitische kant van het blok. Dat is voor mij alleen al een zeer goede reden om zeker niet op hun te stemmen, los van hun racisitsche/extreem conservatieve kanten. Er is ook recent een boek verschenen van een ex studiediensthoofd van het blok (nu gewoon lid van de NVA), die de interne machtspelletjes en stromingen goed blootlegt volgens recenties. Ik weet de titel of auteur niet vanbuiten, maar ga hem wel zoeken. Geert Van Cleemput, titel: 'Vlaams geblokkeerd'
|
|
|
0110
Sept 7, 2006 13:01:49 GMT 1
Post by General Jonee on Sept 7, 2006 13:01:49 GMT 1
da filmke is VOLLEDIG de max kheb ver in mijn broek gepist vant lachen
|
|
|
0110
Sept 7, 2006 13:05:36 GMT 1
Post by Sifakah on Sept 7, 2006 13:05:36 GMT 1
Doet mij denken aan den humoliegt filmkes *strijk*
|
|
|
0110
Sept 7, 2006 13:34:53 GMT 1
Post by Puppa Mighty on Sept 7, 2006 13:34:53 GMT 1
Is ook daarop verder geboert, zelfde acteur en regie
|
|
|
0110
Sept 7, 2006 14:09:35 GMT 1
Post by skwizzard on Sept 7, 2006 14:09:35 GMT 1
Bij ons (bxl) komt de u-man zelf een airke zingen
|
|
|
0110
Sept 10, 2006 17:36:31 GMT 1
Post by King David on Sept 10, 2006 17:36:31 GMT 1
omdat het bekan verkiezingen :
|
|
|
0110
Sept 20, 2006 13:24:47 GMT 1
Post by amoz on Sept 20, 2006 13:24:47 GMT 1
nieuws van www.0110.be, eentje om bij de zonder-haat-straat affiches te hangen: "Het Nieuwsblad & De Standaard, partners in verdraagzaamheid, bieden hun lezers een exclusieve én gratis 0110-poster bij de krant van vrijdag 22 september. Hang hem thuis voor je raam, laat medestudenten op je kot zien dat je opkomt voor verdraagzaamheid. 440.000 posters (60 cm X 40 cm), dit zal niet ongemerkt voorbijgaan. Met dank aan P & V Verzekeringen en de Nationale Loterij. Nu vrijdag 22 september in Het Nieuwsblad, De Standaard, De Gentenaar en Het Volk"
|
|
|
0110
Sept 20, 2006 14:52:36 GMT 1
Post by El_foent on Sept 20, 2006 14:52:36 GMT 1
Al heb ik mijn mening al duidelijk laten blijken over bepaalde over de man met de initialen TB, ;D
Ik vind dat dit project toch nen welgemeenden BIGUP verdiend
Ieder zijn gedacht eh ;D
El_0110
|
|
|
0110
Sept 21, 2006 11:43:50 GMT 1
Post by Visionz on Sept 21, 2006 11:43:50 GMT 1
Die 'Zonder Haat Straat' affichkes, is da iets dat alleen in Antwerpen verspreid wordt? En zo nee, waar kan ik die krijgen?
|
|