|
Post by amoz on Jun 21, 2006 17:14:17 GMT 1
Een grellig filmke met voor- en na-beelden van gebruikers van vloeibare meth. Ik moet u echt wel waarschuwen, de ene zal het fascinerend vinden, de andere zal er gewoon niet kunnen naar kijken (zonder een maag die zich binnenstebuitenkeert)... www.youtube.com/watch?v=F8gB-_4-1EE&mode=related&search=crystal%20methIk post dit niet gewoon om te choqueren, maar omdat dat spel hier en daar begint op te duiken en ik het ook al zien gebruiken heb, hier in Antwerpen. No esta bueno.
|
|
|
Post by Lidj I on Jun 21, 2006 17:58:34 GMT 1
had er al eens een reportage over gezien, maar wist nie da da zelfs al in belgie gearriveerd was...
|
|
|
Post by guest on Jun 21, 2006 22:37:49 GMT 1
Voor de gevoelige kijkers: het is niet eng om naar te kijken, ik ben nl. een gevoelige kijker en mijn maag heeft geen enkele keer geprotesteerd.
Kan iemand mij meer uitleg geven over die drug?
|
|
|
Post by Jan on Jun 22, 2006 10:53:30 GMT 1
De andere zal er gewoon niet kunnen naar kijken (zonder een maag die zich binnenstebuitenkeert)... Dat is nu echt wel overdreven! Ik ben ook gene die daar overal tgn kan, bij 'n spatje bloed kan ik al raar reageren, maar die zin is echt waaaayyyyy to heavy!
|
|
|
Post by guest on Jun 22, 2006 12:24:55 GMT 1
De andere zal er gewoon niet kunnen naar kijken (zonder een maag die zich binnenstebuitenkeert)... Dat is nu echt wel overdreven! Ik ben ook gene die daar overal tgn kan, bij 'n spatje bloed kan ik al raar reageren, maar die zin is echt waaaayyyyy to heavy! My thoughts exactly!
|
|
|
Post by amoz on Jun 22, 2006 13:52:24 GMT 1
Dat is nu echt wel overdreven! Ik ben ook gene die daar overal tgn kan, bij 'n spatje bloed kan ik al raar reageren, maar die zin is echt waaaayyyyy to heavy! My thoughts exactly! Allez, moet ik nu echt gaan reageren op twee anonieme posts? Pffff. OK, eerlijk gezegd, die "andere" waar ik het dan over had, die er echt niet zou tegenkunnen... Ik ben zo iemand. ;D Ik ben echt belachelijk gevoelig voor dat soort beelden, en ja ik slaap slecht van spannende films enzo... Dan krimpt mijn hart ineen (zo voelt het) en knijpt mijn maag zich samen. Ik weet dat het overdreven klinkt, en lachen is toegestaan, maar ik kan er niks aan doen. En ik kan er ook wel mee leven. Dus daarom was die waarschuwing, voor rare mensen zoals ik . [Trouwens, dat gaat niet gewoon over bloed, ik heb zelf al verschillende beesten gedissecteerd, van haaien en ratten tot supersized-sprinkhanen, en dat doet mij niks.]
|
|
|
Post by snipaman on Jun 22, 2006 13:53:32 GMT 1
Crystal Meth (aka Angel Dust,...) is ne soort van opgebooste speed. Door het te koken en vermengen met een in den apotheker verkrijgbaar product, wordt da ineens veel krachtiger en verslavender ook. Ze hebben dat bij-product is proberen te verbieden maar onder druk van farmaceutische industrie is da ni gelukt, anders had crystal meth ni meer bestaan. Ni lang geleden was er op Canvas een hele reportage over Crystal Meth en hoe de Amerikaanse Staat heeft toegegeven aan de farmaceutische industrie, zelfs nadat een tijdelijk verbod op het bij-product aantoonde dat de verslaafden spectaculair daalden. Of hoe dat groot geld nog altijd belangrijker is dan het welzijn van de mensen.
Ps. T'is gene wetenschappelijke uitleg maar wat ik heb onthouden van de reportage, dus correct me if i'm wrong.
Bless
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Jun 22, 2006 14:08:20 GMT 1
Allez, moet ik nu echt gaan reageren op twee anonieme posts? Pffff. OK, eerlijk gezegd, die "andere" waar ik het dan over had, die er echt niet zou tegenkunnen... Ik ben zo iemand. ;D Ik ben echt belachelijk gevoelig voor dat soort beelden, en ja ik slaap slecht van spannende films enzo... Dan krimpt mijn hart ineen (zo voelt het) en knijpt mijn maag zich samen. Ik weet dat het overdreven klinkt, en lachen is toegestaan, maar ik kan er niks aan doen. En ik kan er ook wel mee leven. Dus daarom was die waarschuwing, voor rare mensen zoals ik . [Trouwens, dat gaat niet gewoon over bloed, ik heb zelf al verschillende beesten gedissecteerd, van haaien en ratten tot supersized-sprinkhanen, en dat doet mij niks.] Awel, kwil u wel bijstaan als ge nog eens ne 'grellige' film gaat zien, als gij de (reuze)spinnen en supersized-sprinkhanen in mijnen hof komt bestrijden(ge moogt ze ook allemaal verzetten naar uw appartement zenne )!! ;D ;D
|
|
|
Post by selector waxx on Jun 22, 2006 19:16:59 GMT 1
cristal meth is een groot probleem in de us bij vooral blanken en latino's uit de armere buurten, maar het grootste probleem is de productie. Die gebeurt meestal in rijdende auto's om de politie te slim af te zijn, maar het proces is wel zeer gevaarlijk door explosiegevaar. De kleinste vonk of een redelijke schok is genoeg om gans het boeltje te laten exploderen zoals een lading tnt. Het heeft als het kookt dezelfde kracht. er zijn in de US al redelijk wat ongelukken gebeurd waarbij een rijdend lab en een of meerdere politieauto's tijdens een achtervolging in een explosie bleven.
het is veel giftigere dan crack of ice, wat andere speed/cocaine derivaten zijn die zeer populair zijn in de US, en junks zijn extreem moeilijk af te kicken door de verregaande vorm van verslaving die bijna onmiddelijk optreed. Volgens experten is een crystal meth verslaving in 95% van de gevallen terminaal. Het enige voordeel van een meth verslaafde is dat zijn niet zo aggresief en geweldadig zijn als crack of ice verslaafden. Meth maakt je kalmer ipv geweldadig.
dat het hier in belgie verschijnt is zeer slecht nieuws dus
|
|
|
Post by Sifakah on Jun 22, 2006 22:40:10 GMT 1
Zonder het gevaar van drugs te ontkennen heb ik daar toch mijn bedenkingen bij. Da's wssl zo'n promofilmke van de DEA ofzo, dus 't is al niet echt neutral vrees ik. En sommige van die mensen zien precies juist met hun auto tegen nen boom gereden (of ze zaten misschien in zo'n ontploffend meth lab?), of zijn afgeslagen door hun vent/vrouw. Als ge ne foto van uzelf op een fris moment en 's morgens na een stevig nachtje doorzakken vergelijkt, zult ge ook wel ff schrikken denk ik.
Nonetheless: "Drugs are bad, mmkay?"
|
|
|
Post by Katrien on Jun 23, 2006 0:34:43 GMT 1
Idd, en van sommige foto's heb ik serieuze twijfels of het wel twee keer dezelfde persoon is. De meesten zien er niet eens zo megaslecht uit, over het algemeen gewoon wat verwaaid, vermoeid en niet al te proper...
|
|
|
Post by quneehk on Jun 27, 2006 3:14:10 GMT 1
En sommige van die mensen zien precies juist met hun auto tegen nen boom gereden (of ze zaten misschien in zo'n ontploffend meth lab?), of zijn afgeslagen door hun vent/vrouw. In sommige gevallen zal dat juist de reden zijn dat ze in contact kwamen met politie, dat ze daar opgemerkt werden als junkies en dat ze daarom die mug shots hebben genomen. Die mensen zullen wel niet zomaar fotokes laten nemen voor de show denk ik
|
|
|
Post by De Boodschapper on Jun 28, 2006 12:12:58 GMT 1
het mooiste aan heel 't filmpje vind 'k nog de muziek :-)
de foto reportage toont gelijk 'van top naar drop' ofzoiets, 't zijn lik mensen die kloosjaars zijn geworden en paar wondjes hebben :-)
|
|
|
Post by Katrien on Jun 28, 2006 13:52:30 GMT 1
En sommige van die mensen zien precies juist met hun auto tegen nen boom gereden (of ze zaten misschien in zo'n ontploffend meth lab?), of zijn afgeslagen door hun vent/vrouw. In sommige gevallen zal dat juist de reden zijn dat ze in contact kwamen met politie, dat ze daar opgemerkt werden als junkies en dat ze daarom die mug shots hebben genomen. Die mensen zullen wel niet zomaar fotokes laten nemen voor de show denk ik Oohja, en ze hebben daar dan maar meteen een voor en na foto laten trekken? Ik geloof niet dat de meeste daarvan dezelfde mensen zijn. Ik bedoel maar, der is eentje redelijk opt einde die in de na-foto ineens krullen heeft die ze in de voor-foto bijlange niet had! Als je goed kijkt naar de gezichten van die mensen merk je ook dat de na-foto ineens een ander gezicht is. Ik denk trouwens zelfs dat een deel van die mensen niet eens aan die drugs zit maar gewoon, zoals omj al zei, clochards zijn die in een zatte bui ergens tegen zijn gelopen ofzo... Ik denk dus dat je dit filmpje met een serieuze korrel zout moet nemen. Maar natuurlijk, daarom zijn de effecten van die drug niet minder erg!
|
|
|
Post by De Boodschapper on Jul 6, 2006 19:12:47 GMT 1
bij alle film materiaal moet je super goed opletten. er zijn filmpjes te vinden van militairen in het vs-leger die aan de meth zitten, experimenten met alle soorten drugs, filmpjes van dit en van dat, maar let daar toch mee op. FILM IS MANIPULEERBAAR. ik check zo weinig mogelijk televisie, en zeker het nieuws en van die shit niet. er is maar een beeld tussen te plakken, een emotie anders te verfilmen of weet ik veel wat en je hebt al een vertekend beeld... check altijd DUIDELIJK je bron en alles waar het materiaal vandaan komt, en neem de bekendheid van de bron niet als garantie voor kwaliteit tov realiteit bless
|
|