|
Post by Mr.Nuts on Apr 20, 2006 15:01:23 GMT 1
Nee, ik vroeg het mij gewoon af... Ma wat verstaat ge onder "constructieve uitweg"?? Is er een manier om mensen die niet geloven dat ze hier correct behandeld worden toch deel te doen nemen aan de maatschappij?? Goei vraag...de concrete invulling van die constructieve uitweg is behoorlijk moeilijk. 'K denk ni dat iemand er zo meteen een pasklaar antwoord op heeft. Der zijn mensen die vele beter geplaatst zijn dan mij om hier een -al dan niet professionele- mening over te geven maar waar ik alvast van overtuigd ben is dat zulke gasten in een instelling wegsteken alvast geen oplossing is. In tweede kan. heb ik mij is moeten bezighouden met jeugddelinquentie. Daaruit bleek dat instellingen gelijk die 'jeugdgevangenis' van Everberg enzo in feite leerscholen zijn voor criminelen. Ze komen der binnen als boefje en wandelen er buiten als nen rasechte gangsta. 'K snap uw reactie wel dat er hard moet opgetreden worden maar dinges gelijk 'hangt ze aan unne zak oep' of 'repatriëren die handel' die ik hier heb gelezen zijn toch ook ni de oplossing... Der zou inderdaad is wa meer solidariteit moeten komen zoals er werd gezegd. Dat zulke dingen kunnen gebeuren met zoveel volk in de buurt is toch ongelooflijk... Voila... Tfeit da wij geen 'samenhorigheid' hebben, die bij alle allochtone bevolkingsgroepen erg sterk is, vaak gewoon door hun deelname in groep aan het geloof(denk mar aan onze parochiegemeenschappen van vroeger, die waren ook sterk met een sterke solidariteit zoals bij de 'vreemdelingen'..), maakt dat zulke dingen op zo een moment kunnen gebeuren... t is die samenhorigheid of (sociale)solidariteit die een bevolkingsgroep sterk maakt naar de buitenwereld toe! dat is juist wat mensen als 'blokkers' niet kunnen hebben aan bijvoorbeeld Marokkanen, omdat ze juist daarop jaloers zijn... Moeste wij met zeker 9 000 000 belgen, dezelfde samenhorigheid hebben als de kleine groep Marokkanen in ons land, dan zou je van die Marokkanen nog weinig horen denk ik. Ik wil hier geen bevolkingsgroep viseren, maar kgebruik gewoon de meest gekende en passende hier even als voorbeeld... Toch denk ik, Mistah Bong, om nu ook even mn proffessionele kant te laten spreken: dat er vanuit de samenleving 'harder' op gereageerd mag/moet worden! Mensen hierin begeleiden(op alle vlakken) is en blijft onontbeerlijk en noodzakelijk, maar de eerste stap is een harde, duidelijke boodschap/straf: dit tolereert onze maatschappij NIET! en dat werkt vaak al... Nu kan je een moord plegen, 'levenslang'(25j) krijgen én na 12,5jaar al vrijkomen met een beetje chance... Welke boodschap geef je dan?? Voor mensen die een strenger regime gewoon zijn, is het in dit land een lachertje en zo wordt de stap naar de criminaliteit, waar gemakkelijk, snel en vooral veeeeel geld verdient kan worden klein hé... soit, dit is mijn bescheiden mening die ik nomaals met de reggievrienden wilde delen ;D
|
|
|
Post by Katrien on Apr 20, 2006 17:49:55 GMT 1
De BoodschapperIk denk dat er wel degelijk een België bestaat. Dat we tegen ons mede-belgen niet zeggen: ik ben Belg, is maar normaal lijkt me. Maar als je naar het buitenland gaat en iemand vraagt je waar je van bent, zeg je dan, ik ben van Vlaanderen of zeg je dan dat je van België bent? Ik denk dat de meeste mensen nog altijd zeggen dat ze van België zijn. Er bestaat volgens mij zoiets als een Belgische identiteit, alleen uit zich dat nu mss op andere vlakken dan vroeger. Ik heb totaal geen voetballiefhebster, maar als er een match is tussen België en een ander land supporter ik wel hevig mee voor België, en velen met mij denk ik. Nu, dit is totaal mijn gevoel daarover, ik heb hier geen bewijzen voor ofzo, zo voelt het voor mij aan. Naar buitenlanders toe ben ik in de eerste plaats Belgische, dan Limburgse en dan Rotemse Dat allochtonen samenklitten is maar normaal lijkt me. Wij (Europeanen) doen dat ook in andere landen, kijk maar eens naar sommige Spaanse kuststreken, daar zijn complete Engelse buurten. Je gaat in een vreemde buurt sowieso op zoek naar iets dat vertrouwd is, voor een houvast, neem daarbij dat in de thuislanden van die mensen familiebanden nog steeds veel hoger aangeschreven staan dan bij ons dan is het helemaal niet verwonderlijk dat men samenklit. Dit gezegd zijnde vind ik eigenlijk dat er met de solidariteit in dit land niets mis is, zoals sommigen hier wel vinden, ik denk dat het hele land op dit moment achter de familie van de vermoorde jongen staat. Solidariteit tonen is niet gelijk aan op straat komen en auto's in brand steken. Dat zulke dingen kunnen gebeuren met veel volk in de buurt is heel hard om te horen, maar stel je zelf eens in de plaats van zo'n omstaander? Ik denk dat dat weinig te maken heeft met solidariteit. Op zo'n moment schakelen mensen volgens mij over naar een staat waarin ze zichzelf moeten zien levend te houden, en dat is heel begrijpelijk. Ten tweede denk ik dat zulke dingen vaak zo snel gebeuren dat meer dan de helft van de omstaanders niet eens doorheeft wat er nu eigenlijk aan het gebeuren is. En stel dan nog dat je het wel doorhebt, zie je jezelf al voor iemand inspringen die zonet iemand met een mes in het hart gestoken heeft? Ik was hier op kot eens, op een avond, uit men raam een sigaretje aan het roken toen er opeens een meisje de hoek omkwam met een jongen achter zich aan. Dat meisje wilde haar kot hier schuintegenover binnengaan en ik had de indruk dat de jongen probeerde mee binnen te gaan maar dat dat meisje dat niet wilde. Ik had zelf schrik (ja ik heb nogal rap schrik ), ben terug naar binnen gegaan maar ben wel blijven luisteren of er niks zou gebeuren, met het telefoonnummer van de hulpdiensten klaar op men gsm voor als er toch iets moest gebeuren. Ok, ik stond wel klaar met men gsm, maar stel nu dat die jongen dat meisje ineens zou hebben aangerand, dan zou ik ook niet tussenbeide zijn gekomen, dan zou ik gewoon braafjes de politie gebeld hebben en gewacht hebben totdat die er waren, of hier op kot wat mensen hebben wakker gemaakt om mss te helpen ofzo. Maar ik zie me daar nog niet tussenspringen. En dat heeft volgens mij met solidariteit niets te maken, wel met schrik en jezelf veilig stellen. En ik denk niet dat je dat iemand kan kwalijk nemen. Voor de rest: Chapeau Mr. Nuts, het is altijd leuk om te horen wat iemand, die godganse dagen met dit soort problematiek bezig is, erover denkt. Jij weet wsl als geen ander waar precies de problemen zitten en waar aan gesleuteld moet worden.
|
|
|
Post by Fireman on Apr 20, 2006 18:29:56 GMT 1
Ik wil nog even reageren op die statement dat Holland het "paradijs" zou zijn. Het was helemaal niet mijn bedoeling om dat hier te gaan verkondigen, ik weet ook dat dat niet waar is. Net zoals de Messenjah zegt, in holland is er ook zinloos geweld in overvloed, zie maar naar de moorden op van Gogh en Fortuin. Ik wou gewoon even aanhalen dat er in Nederland betere voorzienigen zijn voor psychische patienten, en dat die daar in aangepaste instellingen terecht komen. En niet zoals hier in Belgie de gevangenissen overbevolken. Dat was het enige aspect waarop mijn commentaar sloeg. Van de rest weet ik noppes over hoe het er dan al dan niet in Holland aan toegaat, dus daar kan ik dan ook niets zinnigs over kwijt. Bij deze hoop ik dat dit rechtgezet is.. Bless
|
|
|
Post by Chica on Apr 20, 2006 19:52:48 GMT 1
Naar buitenlanders toe ben ik in de eerste plaats Belgische, dan Limburgse en dan Rotemse ;D Ik ooooook! Eniieweeij, 't is niet omdat 't mijn goei vriendin is, dat ik dit ga zeggen, maar ik sta wel achter de woorden v Katrien.. @ Selecta Fire: 't zijn uw woorden nt vh 'paradijs' .. maar! Ten eerste heeft nooit iemand beweerd dat Ndl een paradijs is .. maar goh ja, dat aspect viel me gewoon op, maar dat is 1 aspect .. We mogen dat niet uit context trekken .. ik vind 't gewoon soms raar dat sommige landen op bepaalde vlakken nt met alles mee zijn .. Bij wijze v voorbeeld: vandaag id les ging 't nog over hoorapparaten en cochleaire implantaten.. Blijkbaar staat België samen met Duitsland en de US ad top, terwijl UK ongeveer 10j achterstaat .. dat laatste kan ik gewoon niet vatten .. dat is alles, ik snap gewoon niet waarom dat soms zo'n richting kan nemen.. maar dat is hier dus . Tweede anecdote: ik was zonet in 'n studentenrestaurant ah werken met 'n Nederlands meisje .. op 'n gegeven moment was de vrouw vd kassa even weg en zat er dus niemand achter de kassa, maar de mensen die met hun plateau eten hadden gekregen, bleven netjes staan wachten ad kassa, terwijl ze makkelijk voorbij konden lopen, gaan zitten tss de massa en hun eten gratis opeten.. En toen zei ze tgn me: kijk eens, dit is echt geweldig aan België: Nederlanders gaan echt gewoon voorbij de kassa en profiteren vd kans. Dus is dit niet mooi dan? Ze was trouwens vol lof over 't gevoel van eenheid hier in België .. dus ik denk wel dat we alleszins niet slecht bezig zijn ..
|
|
|
Post by Chica deel 2 on Apr 20, 2006 20:17:48 GMT 1
Kleine toevoeging: Ongeacht wat iedereen v mening is, voorstander ve België, Vlaanderen, Rotem .. maaaar: ik vind 't geweldig dat hier zo enthousiast over wordt gebabbeld en gediscussieerd.. teken dat 't ons niet koud laat en dat we bepaalde normen in stand willen houden en bepaalde waarden accepteren en "waarderen".. Knap!
|
|
|
Post by viezerikske on Apr 22, 2006 5:04:05 GMT 1
Naar buitenlanders toe ben ik in de eerste plaats Belgische, dan Limburgse en dan Rotemse ;D Ik ooooook! Eniieweeij, 't is niet omdat 't mijn goei vriendin is, dat ik dit ga zeggen, ik ben een geil lesbisch sletje en hou van koetjah... vuile lesbische slettjes go away from this forum
|
|
|
Post by amai on Apr 22, 2006 5:05:34 GMT 1
amai, wa is da hier allemaal... een openbaring ofwa?
|
|
|
Post by vraagske on Apr 22, 2006 5:06:29 GMT 1
zijn jullie echt ,lesbisch koe-tja en isa-jaaaa?
|
|
|
Post by webcam on Apr 22, 2006 5:07:47 GMT 1
|
|
|
Post by hetzalwelzijn on Apr 22, 2006 13:04:48 GMT 1
Allé, laten we allemaal een petitieke ondertekenen waarin we beweren tegen zinloos geweld te zijn! Het zal dan wel snel opgelost zijn. Schrik dat die mannen nu hebben! Nu gaan de zinloze geweldenaren echt wel 2 keer nadenken!
Die petities zijn er alleen maar zodat we ons eigen geweten kunnen sussen: "ik heb ondertekend, dus mijn geweten is clean!".
Als je iets ziet gebeuren, kom dan godverdomme tussenbeide. Waar criminelen het meest schrik van hebben zijn getuigen en dan vooral getuigen die proberen te verhinderen wat ze willen doen. Wat gaan die mannen doen? Iedereen op een vol perron een mes in de maag steken? Dit is godverdomme gebeurd op een vol perron gedurende de dag! Niet in een steegje in het midden van de nacht. Die eikels doen dit gewoon omdat ze weten dat het kan! fucked up citizens, dat zijn jullie! hypocriete mooipraters!
Een jongen wordt neergestoken en niemand die tussenbeide komt of op zijn minst een poging doet om die klootzakken tegen te houden als ze vluchten? RAAAASCLAAAAT! Uw been uitsteken en die lul doen struikelen en er dan met 20 man opvliegen! Dat had er moeten gebeuren! Die gaat echt niet nog een tweede keer beginnen steken, die wil daar zo snel mogelijk weg want die heeft juist iemand vermoord met een heleboel getuigen.
Onbegrijpelijk! Dat is het enige woord dat ervoor over heb: ONBEGRIJPELIJK! Voila, dat is er even uit. En ga nu maar weer terug naar je dagelijkse bezigheden terwijl er in je directe omgeving mensen zijn die je hulp misschien nodig hebben, als je het maar wil zou willen zien!
|
|
|
Post by Lord have mercy on Apr 22, 2006 13:31:49 GMT 1
amai, wa is da hier allemaal... een openbaring ofwa? ? Isa en Koetjah zijn 2 toffe meiden, en niet-lesbisch, al doet dat laatste er absoluut niet toe. Dus mensen die iets op 't forum willen posten, laat 't zinvol zijn. Al die zever wordt hier niet geapprecieerd. En zeker niet over 2 fatsoenlijke meiden. Nuja, zij weten hopelijk wel wie hun respecteert! , ladies.
|
|
|
Post by wise wors on Apr 22, 2006 13:37:58 GMT 1
Uw been uitsteken en die lul doen struikelen en er dan met 20 man opvliegen! Dat had er moeten gebeuren! Das pas gesproken zi !!!
|
|
|
Post by De Boodschapper on Apr 24, 2006 8:47:40 GMT 1
@ katrien (guest), thx voor de reply. je hebt een punt
@ het nederlandse paradijs: ik had het niet speciaal over wat hier gezegd werd op het forum, eerder over wat ik zoveel hoor van mensen... in nederland mag je zoveel en is het zo leuk wonen ... maar idd selecta fire, daar zijn bepaalde sociale zaken beter geregeld!
bigg up
|
|
|
Post by fire-a-dept on Apr 24, 2006 10:24:11 GMT 1
Tal van uiteenlopende meningen, maar iedereen is het er over eens: er moet stilaan iets gaan gebeuren. Nu, de toekomst lacht ons toe, beste vrienden, vanaf heden zal de misdaad smelten als sneeuw voor de zon. Ons politieke establishment heeft ons, het klootjesvolk, een godsgeschenk gedaan: het nieuwe antwerpse justitiepaleis. Het koste slechts 250miljoen euro (zo'n 10 miljard frank, geef toe dat dat een prikje is). Eigenlijk heeft het niets gekost, want die slimmerds hebben het direct verkocht en gaan het de nu komende 36 jaar terug huren (voor eeen totale kostprijs van een luttele 600 miljoen euro, amper 24 miljard frank). Na die 36 jaar is het gerechtsgebouw dan nog niet van de staat (die heeft het enkel 36 jaar gehuurd), maar dat is ook niet erg want tegen die tijd zal het paleis overbodig zijn geworden, daar de misdaad tegen dan al niet meer bestaat!!!
|
|
|
Post by Chica Isa on Apr 24, 2006 11:21:12 GMT 1
Fire-a-dept .. Zalig geschreven: karma up!
|
|