|
Post by Visionz on Mar 31, 2006 16:06:26 GMT 1
Rechter spreekt vijf cannabiskwekers vrijvr 31/03/06 - De correctionele rechtbank van Turnhout heeft vijf cannabiskwekers vrijgesproken. Bij een inval in een woning in Beerse trof de politie anderhalf jaar geleden een goed uitgeruste cannabisplantage met vijfhonderd planten aan. De rechter oordeelde nu dat het kweken van de planten niet strafbaar is. Het bezit van verdovende middelen gemaakt van de planten is wel strafbaar. Maar volgens de rechter is niet bewezen dat de vijf ook in het bezit waren van dergelijke verdovende middelen. Nog geen reglementering De rechter is de stelling van de advocaat gevolgd. Die zei dat de wet van 24 februari 1921 de regering wel de mogelijkheid biedt om een reglementering uit te vaardigen over het verbouwen van planten waaruit cannabis kan getrokken worden, maar dat een dergelijke reglementering er nog steeds niet is. En dat dus het telen van cannabis dan ook niet verboden is. Volgens de advocaat is er zeker van zodra er geoogst wordt, sprake van strafbare feiten. Zolang de plant echter in de grond of een pot staat, is dat niet het geval. De persrechter van Turnhout zei dat het om een louter juridische discussie gaat, die zeker haar beslag moet krijgen voor het hof van beroep. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd... bron: vrtnieuws.net
|
|
|
Post by Mistah Bong on Mar 31, 2006 16:25:12 GMT 1
Da's uiteindelijk zo belachelijk eh. Ge moogt wel kweken maar ni oogsten, op wa trekt da na? 'K moet nog steeds den eerste tegenkomen die da in zenne tuin, living of kamer heeft staan, enkel en alleen als decoratie. ;D 'K ben is benieuwd hoever deze zaak zal gaan. 'T openbaar ministerie zal het hier waarschijnlijk ni bij laten...op naar Cassatie
|
|
|
Post by Selector Waxx on Mar 31, 2006 20:58:15 GMT 1
ik ken nochthans zo'n madammeke in beernem waar ik opgroeide die in haar tuin een aantal weedplanten heeft staan als decoratie. En ze weet niet dat die plant "illigaal" is en merkt dat de plaatselijke jeugd (lang geleden incls mijzelf) de weed komt roven als hij oogstrijp is. Het zijn ondetussen halve bomen geworden, maar ze staan er ook al 15 jaar denk ik. maar meestal zit er wel een bedoeling achter
|
|
|
Post by Mistah Bong on Apr 1, 2006 12:14:35 GMT 1
Hahaha, super. Maar vanwaar haalde da madameke dan die zaadjes? Misschien gelijk vroeger bij ne maat nekeer gebeurd is. Die zen vader had een volière vanachter in den tuin staan. Elken dag ging 'm die beestjes eten geven. De restjes vogelzaad smeet die ergens weg onder de struiken tot er op nen dag een ander soort struik stond... ;D
|
|
|
Post by General Jonee on Apr 1, 2006 12:20:16 GMT 1
zit da daar echt in? De max allee, die birdies moeten hun dan al wa beter voelen in zo'n voliare
|
|
|
Post by Mistah Bong on Apr 1, 2006 12:24:41 GMT 1
Da's ne mix van verschillende soorten zaad waaronder dus blijkbaar ook hennep ;D Maar ge moet er ni veel van verwachten zenne...
|
|
|
Post by General Jonee on Apr 1, 2006 12:29:46 GMT 1
Maar ge moet er ni veel van verwachten zenne... deed ik ook ni echt
|
|
|
Post by regginho on Apr 2, 2006 14:13:28 GMT 1
In de viswinkels verkopen ze da zaad als aas. ;D Maar ge moet er idd ni veel van verwachten
|
|
|
Post by Keith on Apr 4, 2006 10:40:49 GMT 1
ik ken nochthans zo'n madammeke in beernem waar ik opgroeide die in haar tuin een aantal weedplanten heeft staan als decoratie. En ze weet niet dat die plant "illigaal" is en merkt dat de plaatselijke jeugd (lang geleden incls mijzelf) de weed komt roven als hij oogstrijp is. Het zijn ondetussen halve bomen geworden, maar ze staan er ook al 15 jaar denk ik. maar meestal zit er wel een bedoeling achter .... iedereen gelooft dees zomaar ofwa, het is de grootsten bulshit (na de steppingstone theorie) dat ik al heb gehoord over wiet. de waarheid : de canabis sative en canabis indica hebben een groeicyclus van 1 jaar, hier van maart-april tot oktober-november ... en dan sterft de plant af ! Daarbovenop komt dat de canabisplant niet tegen vorst kan. Theoretisch gesproken is het mogelijk om een plant 15 jaar groeiende te houden, dwz 15 jaar onder lampen en continue belichten, dan blijft de plant in groeifase ... maar dan komt ie nooit in bloeifase, dus roken van de plant zoals gij beweert en dan 15 jaar laten groeien, is een mooi verhaal maar is en blijft een verhaal dat elk raakpunt met de werkelijkheid verloren heeft. ps: hennep zaad of kempzaad zoals het bij ons in de volksmond genoemd wordt, wordt idd ook gebruikt door mensen die vogels kweken maar ook in de sportvisserij, het wordt gebruikt als aas voor kleine zoetwatervissen. Uiteraard zijn dit industriële soorten van de canabisplant en mogen de vruchten die zij produceren maar een maximum thc gehalte bevatten dat veel lager ligt dan de wiet die gerookt wordt (zelfs lager dan de slechtste bushwiet) >> maar ook deze soorten hebben maar een groeicyclus van 1 jaar.
|
|
|
Post by gicaca on Apr 4, 2006 11:01:31 GMT 1
hihi,heb ook zo iemand geweten die ni wist wat er in zijn tuin stond! maar zijn zoon wist het wel...
|
|
shanti
3 star frontline soldier
|
Post by shanti on Apr 10, 2006 23:26:10 GMT 1
ik ken nochthans zo'n madammeke in beernem waar ik opgroeide die in haar tuin een aantal weedplanten heeft staan als decoratie. En ze weet niet dat die plant "illigaal" is en merkt dat de plaatselijke jeugd (lang geleden incls mijzelf) de weed komt roven als hij oogstrijp is. Het zijn ondetussen halve bomen geworden, maar ze staan er ook al 15 jaar denk ik. maar meestal zit er wel een bedoeling achter .... iedereen gelooft dees zomaar ofwa, het is de grootsten bulshit (na de steppingstone theorie) dat ik al heb gehoord over wiet. de waarheid : de canabis sative en canabis indica hebben een groeicyclus van 1 jaar, hier van maart-april tot oktober-november ... en dan sterft de plant af ! Daarbovenop komt dat de canabisplant niet tegen vorst kan. Theoretisch gesproken is het mogelijk om een plant 15 jaar groeiende te houden, dwz 15 jaar onder lampen en continue belichten, dan blijft de plant in groeifase ... maar dan komt ie nooit in bloeifase, dus roken van de plant zoals gij beweert en dan 15 jaar laten groeien, is een mooi verhaal maar is en blijft een verhaal dat elk raakpunt met de werkelijkheid verloren heeft. ps: hennep zaad of kempzaad zoals het bij ons in de volksmond genoemd wordt, wordt idd ook gebruikt door mensen die vogels kweken maar ook in de sportvisserij, het wordt gebruikt als aas voor kleine zoetwatervissen. Uiteraard zijn dit industriële soorten van de canabisplant en mogen de vruchten die zij produceren maar een maximum thc gehalte bevatten dat veel lager ligt dan de wiet die gerookt wordt (zelfs lager dan de slechtste bushwiet) >> maar ook deze soorten hebben maar een groeicyclus van 1 jaar. Dacht echt dat de cannabis plant een 3jarige plant was, 15 jaar dat kan inderdaat niet, maar 1 jarig, ben je daar zeker van? of bij ons in de kas is het eerder een 3 maande plant
|
|