|
Post by Mr.Nuts on Mar 16, 2006 12:00:22 GMT 1
om ff off topic te blijven...heb ook een dochter met adhd. ben ook ni zo voor medicatie maar als ik zie hoe gelukkiger zij haar voelt dankzij relatine,kan ik als moeder alleen maar blij zijn.ze neemt het nu al een jaar en het is een heel ander kind geworden. hoop alleen dat ze er nooit misbruik van zal maken! one love Voila, da bedoelde ik maar... Sommige kinderen hebben er echt baat bij en hopenlijk voor jullie wordt het door een goede dokter opgevolgd, en dus tijdig afgebouwd!! Op die manier zal ze er zelf mee leren leven en omgaan... Kdenk dat je je geen zorgen moet maken zolang er genoeg 'liefde' en 'geborgenheid' van thuisuit voor haar is!! Blij dit gelezen te hebben! Bless
|
|
|
Post by oli on Mar 27, 2006 16:35:21 GMT 1
Gisteren op het nieuws ( FR 2) gehoord: Een studie van "60 millions de consommateurs", (de franse Test Aankoop) toont aan dat één joint evenveel kans op longkanker geeft dan 7 cigaretten.Drie splifkes is dus 1 pakske cigaretten. Orzaak zijn de gassen die vrijkomen bij elke verbranding, bioweed of niet. Eten,drinken,vaporizen is de boodschap dus
ps; voor alle duidelijkheid, er zijn geen 60 millioen blowers in Frankrijk maar ze zijn goed op weg: de helft van de youths(onder 17 jaar) heeft al cannabis gerookt.
|
|
|
Post by amoz on Mar 27, 2006 17:10:30 GMT 1
@ oli: ik begrijp je reactie als er zo'n vergelijkingen worden gemaakt, maar het is niet simpel om een correct beeld te krijgen van wat de echte effecten zijn van cannabis (het krioelt van de studies die elkaar tegenspreken), in de Wikipedia staat er een goed overzichtje van wat al geweten is, met in de inleiding "There is today still a substantial amount of propaganda, junk science, and misinformation about cannabis [...] Although there are many conflicting studies involving cannabis, certain physical and mental health effects have been concluded. This article utilizes a number of peer-reviewed articles from international medical journals to establish an overview of clearly documented outcomes associated with cannabis use." en.wikipedia.org/wiki/Health_issues_and_the_effects_of_cannabisCheck vooral deel 4: 4.1 Different and fewer risks than tobacco 4.2 Potency matters 4.3 No cancer link 4.4 Attempts at harm reduction En op de site van het (onafhankelijk) drugsonderzoekcentrum van de UK staat een samenvatting van een review paper over cannabis en gezondheid, met een onderscheid naar korte- en lange termijnseffecten: www.drugscope.org.uk/druginfo/evidence-select/cannabishealth.htmIn de conclusies staat: "Cannabis is not a harm-free drug. The primary problems with the drug focus mainly on the possibility of respiratory disorders similar to those experienced by tobacco smokers and the risk of exacerbating existing mental health problems. Many of the other possible risks from using cannabis remain unproven or inconclusive. [...] In relation to the millions of individuals who have been exposed to the drug in this country since the late 1960s, cannabis compares favourably (in terms of health implications) with legal drugs widely used such as alcohol and tobacco." De moeite om eens door te lezen. bless
|
|
|
Post by jahnick on Mar 30, 2006 16:32:44 GMT 1
Weed moeten we natuurlijk ook weer niet zo verafgoden... Het is en blijft een geestesstimulerend goedje... en het kan ook schade berokkenen bij mensen die rap gevoelig zijn voor psychoses. Mijn maat pafte dafelijks (rookte ze lijk sigaretten). Hij is psychotisch gekomen van te veel smoren... en daar heb je je hele leven last van ( ook moet ik zeggen dat je ermee geboren wordt - aanleg tot psychose bedoel ik)... Enne Wax respect voor de weg die je afgelegd heb!!
|
|
|
Post by Mistah Bong on Apr 4, 2006 9:53:02 GMT 1
Net gelezen in de krant ;D
"Jezus gebruikte zeker cannabis" Jezus gebruikte zo goed als zeker de softdrug cannabis. Volgens een studie van oude geschriften was hij een vroege voorstander van de medische eigenschappen van de drug. Dat beweert Chris Bennett in het artikel "Was Jezus A Stoner", gepubliceerd in het drugsblad High Times. Volgens een recente studie van bijbelteksten, gebruikte Jezus cannabis en was hij een vroege voorstander van de geneeskundige krachten die de plant bezit.
Oliezalf en wierook De studie suggereert dat Jezus en zijn discipelen de drug gebruikten om miraculeuze genezingen uit te voeren. Volgens dat artikel van Chris Bennett zou de oliezalf die Jezus en de zijnen gebruikten een ingrediënt bevatten dat kaneh-bosem heet. Die kaneh-bosem is onlangs geïndentificeerd als een cannabisextract. Ook de wierook die Jezus tijdens zijn ceremonies gebruikte, bevatte zo een extract. Bennett citeert verscheidene schriftgeleerden om zijn theorie te staven. Hij haalt ook het Nieuwe Testament aan om aan te tonen dat Jezus zijn volgelingen insmeerde met de olie en hen aanmoedigde hetzelfde te doen bij anderen.
Huid-en oogziekten Dit zou dan ook de mysterieuze verdwijningen van huid- en oogziekten kunnen verklaren zoals in de Bijbel staat beschreven. Bennet zegt dat aangezien Jezus de zalf promootte, huidige tegenstanders van cannabisgebruik beschouwd kunnen worden als de antichrist. Interessante conclusie.
Bron: 'Het Laatste Nieuws'
|
|
|
Post by giccaca on Apr 4, 2006 16:57:58 GMT 1
dus jesus was nen blower en daarom had hij zoveel volgelingen... ;D
|
|
|
Post by snipaman on Apr 4, 2006 18:14:27 GMT 1
Ik moet den Mighty gelijk geven. Goeie zelfkweek is het beste om te paffen als ge daar een beetje verstand van hebt. 1.Ge weet welke producten gebruikt zijn, bio, chemische, ... 2. De planten kunnen op het einde van de bloei een paar dagen uitwateren, dwz da ze een paar dagen de tijd krijgen om alle stoffen die schadelijk zijn weg te spoelen 3. De planten krijgen genoeg tijd om te drogen ipv na 2 dagen al in de shop verkocht te worden 4. De staat of het criminele circuit heeft geen controle meer op uw eigen weedgebruik en verdient hier dan ook geen geld mee. 5. ........
Ik moet toegeven dat ik zelf veel te lui ben om zelf te kweken maar big up aan alle Ganjafamers die dat wel doen!!!!
|
|
|
Post by Selector Waxx on Apr 4, 2006 20:41:38 GMT 1
Ik moet den Mighty gelijk geven. Goeie zelfkweek is het beste om te paffen als ge daar een beetje verstand van hebt. 1.Ge weet welke producten gebruikt zijn, bio, chemische, ... 2. De planten kunnen op het einde van de bloei een paar dagen uitwateren, dwz da ze een paar dagen de tijd krijgen om alle stoffen die schadelijk zijn weg te spoelen 3. De planten krijgen genoeg tijd om te drogen ipv na 2 dagen al in de shop verkocht te worden 4. De staat of het criminele circuit heeft geen controle meer op uw eigen weedgebruik en verdient hier dan ook geen geld mee. 5. ........ Ik moet toegeven dat ik zelf veel te lui ben om zelf te kweken maar big up aan alle Ganjafamers die dat wel doen!!!! moest ik plaats hebben in het cité-huisje waar ik woon, ... maar ik heb een goede leverancier, zelfs in de weedcrisis die nu heerst in gent heeft hij meestal goed gerief.
|
|