|
Post by glowacki on Feb 14, 2006 0:11:27 GMT 1
|
|
|
Post by General Jonee on Feb 14, 2006 11:29:35 GMT 1
LEGALIZE IT!!!
|
|
|
Post by Mikey Ché on Feb 18, 2006 18:46:18 GMT 1
Elio wil eigenlijk zelfs de kweek "nationaliseren", de staat produceert dus... maar zo ver gaan ze in het voorstel niet denkik. De sp.a en de VLD zijn blijkbaar tegen... en iedereen maar bezig over 3g of 5g... Trouwens op dit moment mag er eigenlijk terug niets dachtik, omdat dat gedoogbeleid met die 3g een tijdje geleden verworpen werd door de raad van state of zoiets??? Kweetet ook ni meer... Maar volgens enkele zeer betrouwbare bronnen broeden de sp.a-jongeren op enige revolte hierover binnen de partij... De "nare" ervaringen van Vandelanotte en VandenBossche met "drugs" mogen het beleid niet bepalen é En ik dacht dat de jongVLD ook voor legalisatie was, maar ben ni zeker... en of die nog ambras gaan maken binnen hun ambraspartij weet ik ni ze... Soit, ze doen maar hé... we keep on blowin' oefni oefwa
|
|
|
Post by Mikey Ché on Feb 19, 2006 20:15:41 GMT 1
De sp.a-jongeren verzonden net onderstaand bericht naar de pers... er is nog hoop. Drugs…altijd een leuk debat
animo was ten zeerste verbaasd toen zij de reactie hoorde van sp.a op het voorstel van de PS om cannabis te legaliseren vanaf 16 jaar. Daarom wensen wij hierop graag te reageren. Wij menen dat jongeren zeker in deze discussie gehoord mogen worden.
De PS doet een voorstel en sp.a is zelfs niet bereid om het debat aan te gaan. Wij willen dat de sp.a het voorstel niet categoriek afschiet. Los van het feit of de uitkomst nu pro of contra is, verdient zo’n belangrijk thema zeker een verregaande en open discussie. Sp.a lijkt te suggereren dat de huidige situatie op voldoende wijze geregeld is. Niemand lijkt te weten hoe het nu precies zit. Een voorstel is beter dan geen voorstel; op dit moment wordt heel de problematiek enkel geregeld door een omzendbrief. Duidelijkheid rond dit thema is cruciaal.
animo is pro de legalisatie van cannabis en dus willen wij cannabis uit de stafwet. Het gebruik moet uit de schemerzone. Goede en volledige informatie is nodig. Sensibilisatie kan niet zonder informatie en de beste manier hiervoor is legalisatie.
animo-nationaal www.animoweb.be Het is morgen trouwens partijbureau van de sp.a... dat wordt leuk aldaar... mss nog kadootje gaan afgeven om het debat te "vergemakkelijken" ;D ;D ;D Mss dat Karel Michiels hier ook nog eens het één en het ander over in de pers kan brengen (hij is tevens ook auteur van het het Grote Wietgenietboek, en geen onbelangrijke freelance-journalist mbt dit thema) ... Ons land wil toch altijd al haantje de voorste zijn é... dat ze dat dan maar doen ook (cfr. landmijnenverbod, clusterbommenverbod, homohuwelijk en -adoptie, gans het federale systeem is ook zo'n voorbeeld, ...)
|
|
|
Post by Mikey Ché on Feb 19, 2006 20:26:21 GMT 1
ter info: Artikel van 15/02/06 in GVA mbt PS-voorstel: Belgische koffieshops Het gebruik van cannabis is onderworpen aan de laagste vervolgingsprioriteit. Dit betekent dat wie zestien is of ouder en een jointje opsteekt, nog wel een proces-verbaal kan krijgen maar niet langer hoeft te vrezen voor een echte straf. Gedoogbeleid heet dit. Om te voorkomen dat gebruikers zich bevoorraden bij grote dealers, die weleens wat straffer spul durven aanbieden dan cannabis en in de criminele sfeer opereren, wil de PS het drugsbeleid wijzigen. Ze stelt voor om de aankoop en het bezit van 5 gram cannabis vanaf de leeftijd van zestien uit de strafwet te halen. Legaliseren, met een ander woord. Dit is wel de blikvanger in het globale drugsplan dat de partij heeft uitgetekend. De PS heeft haar voorstel gespiegeld aan het Nederlandse model van koffieshops en meent dat een verbeterde versie hier moet worden ingevoerd. Het voorstel heeft meteen felle tegenwind gekregen en een pak vragen opgeroepen. Waar komt die legale cannabis vandaan? Wie mag de planten kweken en onder welke voorwaarden? Hoe worden misbruiken ingeperkt? Hoe zullen de distributie en de verkoop van cannabis via Belgische koffieshops concreet worden georganiseerd? Hoe kunnen drugstoeristen uit het buitenland en de overlast die ze veroorzaken, worden geweerd? Dat moet de federale regering allemaal maar uitdokteren, vindt Di Rupo. Voortgaande op de afwijzende reacties van zijn coalitiepartners zal daar weinig of niks van in huis komen. Ruim voor het nieuwe systeem in werking treedt, moet in de visie van de PS een grootscheepse voorlichtings- en ontradingscampagne worden gevoerd. Niemand kan bezwaar hebben tegen indringende preventiecampagnes maar is het niet bijzonder vreemd om eerst het gebruik van cannabis te ontraden, te wijzen op mogelijk schadelijke gevolgen en vervolgens het bezit voor eigen gebruik toe te laten? Geen 3 gram zoals thans oogluikend wordt toegelaten maar 5 gram. Eerst ontraden, wijzen op de gevaren en vervolgens toelaten, het lijkt wel een zeer tegenstrijdig discours. Zo maakt de overheid het zichzelf moeilijk om geloofwaardig over te komen met haar ontradingsacties. Zal het signaal uiteindelijk niet worden begrepen als ‘doe maar, het mag, want we verhogen zelfs de hoeveelheid die je op zak mag hebben’? Met de boodschap dat beperkt gebruik niet schadelijk is, zal het bepaald niet gemakkelijker worden om jongeren uit te leggen dat ze er best niet aan beginnen. Bestaat trouwens niet het risico dat de uitbreiding van het aanbod zal leiden tot een toenemend gebruik? Intussen vat bij manier van spreken voor elke tabakswinkel een agent post om te beletten dat jongeren sigaretten kopen. De huidige drugswet dateert van 2003 en is tot stand gekomen na eindeloze palavers. De wet is geen ideaal instrument. Zeker niet waar het de uitvoering betreft van het luik over de hulpverlening. In plaats van in een pre-electoraal klimaat te discussiëren over een fundamentele aanpassing van de wet, kan de meerderheid haar energie aanwenden om die hulpverlening behoorlijk op poten te zetten. Dirk CASTREL Bron: www.gva.be
|
|
|
Post by glowacki on Feb 21, 2006 12:26:48 GMT 1
|
|
|
Post by giccaca on Feb 21, 2006 13:26:56 GMT 1
allee,hoe stom ben je dan...
het word nog eens tyd da ALLE blowers op straat komen,gezellig samen j-ke opsteken. ni dat veel zal uithalen,maar gewoon om ff te laten zien me hoeveel we zijn.
one love
|
|
|
Post by Mikey Ché on Feb 21, 2006 17:15:44 GMT 1
Kzal mss nog eens een blow-in moeten organiseren, maar deze keer in de zomer... the ganja father zn dreadjes vroren er de vorige keer bekanst af. Er was toen niet zo geweldig veel volk, en toch werd het sterk gepromoot. Ge kunt natuurlijk opgepakt worden hé... toen ook al, want er was/is ook geen gedoogbeleid meer in ons land.... Iemand interesse? info over de vorige: www.joengk.be
|
|
|
Post by giccaca on Feb 21, 2006 17:31:52 GMT 1
nen blow-in ben ik altyd voor te vinden
|
|
|
Post by Selecta Ridda on Feb 26, 2006 14:06:34 GMT 1
mi a say PS got nice idea, ganja soldiers for life
|
|
|
Post by SPLIFF on Mar 3, 2006 9:53:27 GMT 1
Free the weed !!!!!!
@ Smokin bong
|
|
|
Post by Selecta Ridda on Mar 6, 2006 21:58:55 GMT 1
Free the weed !!!!!! @ Smokin bong Mi Like yuh Style Spliff Massive, Put Lighta Inna Yuh Bong An Blaze Blaze Blaze
|
|
|
Post by GanjaGoblin on Mar 6, 2006 22:33:27 GMT 1
Kzal mss nog eens een blow-in moeten organiseren, maar deze keer in de zomer... the ganja father zn dreadjes vroren er de vorige keer bekanst af. Er was toen niet zo geweldig veel volk, en toch werd het sterk gepromoot. Ge kunt natuurlijk opgepakt worden hé... toen ook al, want er was/is ook geen gedoogbeleid meer in ons land.... Iemand interesse? info over de vorige: www.joengk.be kben wel geintresseerd zu... en kdenk da'k nie den eenigsten ben als je da zou organiseren... en anders no disrespect!
|
|
|
Post by ganjafarmer on Mar 11, 2006 16:22:24 GMT 1
En neuten dat ganja je een dubbele persoonlijkheid geeft. TzalWel, voor mijn vrienden ben ik blower, voor mijn baas nooit uitgeslapen ;D En ja, mijn wietdealer kan mij ook xtc bezorgen, tempty niet, wie zijn schuld zalt dan zijn. Had ik een coffeshopke om de hoek, dan nam ik geen risicos, en word k zelf een beetje minder associaal. Free the weed NOW!
|
|
manny
new memba
|
Post by manny on Mar 11, 2006 17:55:42 GMT 1
blablabla legalizeeren is gewoon duurdere wiet creeren.want gelegalizeerde wiet is van de staat en da betekent taxen.loat het voor mij maar hoe het is,maar dat er een gedoogd beleid rond een bepaalde hoeveelheid moet zijn vindt ik wel.
|
|