|
Post by Visionz on Dec 12, 2005 11:58:21 GMT 1
Rassenrellen op Australisch strand SYDNEY - Op een strand bij het Australische Sydney zijn hevige rassenrellen uitgebroken. Duizenden blanke jongeren vochten met politieagenten en vielen mensen van Arabische afkomst aan. De politie verrichtte 28 arrestaties. Er vielen 31 gewonden, onder wie vijf agenten. Op de telvisie was te zien hoe woedende blanke jongeren, vaak met flessen bier en Australische vlaggen in de hand, op het strand Cronulla mensen met een donkerder uiterlijk lastigvielen. Ze namen wraak vanwege berichten dat twee jongeren van Libanese afkomst een week geleden op Cronulla een strandwacht hadden aangevallen. Een blanke tiener had de slogan "We grew here, you flew here" (,,Wij zijn hier opgegroeid, jullie zijn hiernaartoe gevlogen") op zijn rug laten schilderen. Een ander had "100 percent Aussie pride" in het zand geschreven. Twee ambulancemedewerkers raakten gewond toen ze een paar van de aangevallen jongeren die zich hadden verschanst in een strandtent, probeerden te ontzetten. Een woedende menigte brak de ramen van de ambulance en trapten tegen de deuren. Tv-beelden toonden ook nog hoe een groep jonge blanke vrouwen een vrouw aanviel. Politiewagens werden beschadigd en agenten sloe gen met knuppels in op de jongeren. Sinds een aantal dagen geleden patrouilleert er meer politie dan gewoonlijk op Cronulla, vanwege onderschepte sms-jes waarin wordt opgeroepen tot vergelding voor de aanval op de strandwacht. Veel jongeren die uit het Midden-Oosten afkomstig zijn en in de armere buitenwijken ten zuiden en westen van Sydney wonen, hangen rond op Cronulla. Omwonenden klagen dat ze te weinig respect tonen en soms andere strandgangers lastigvallen.
|
|
|
Post by Mistah Bong on Dec 12, 2005 12:11:14 GMT 1
'K heb het vannacht nog op't nieuws gezien, echt wel marginaal die zatte gasten met hun aussie pride...
|
|
|
Post by history on Dec 12, 2005 13:52:25 GMT 1
'tbegon met het overvliegen van britse gevangenen naar een eiland aan de andere kant van de wereld...
btw zijn de aboriginals niet de originele aussies??
|
|
|
Post by General Jonee on Dec 12, 2005 13:56:23 GMT 1
ze mogen wreed veel "pride" hebben voor hun geschiedenis als misdadigerskamp!
|
|
|
Post by Visionz on Dec 12, 2005 13:56:50 GMT 1
'tbegon met het overvliegen van britse gevangenen naar een eiland aan de andere kant van de wereld... btw zijn de aboriginals niet de originele aussies?? Yups, die mannen (en vrouwen) die daar onschuldige mensen in elkaar zitten te kloppen omwille van hun ras/huidskleur zijn eigenlijk allemaal zelf 'buitenlanders'. Allemaal terug naar Engeland zou ik zo zeggen ! ("With so much people England would sink!" - Macka B)
|
|
|
Post by amoz on Dec 12, 2005 14:45:19 GMT 1
Walgelijk. Hoe opgefokt moet je zijn om zomaar iemand in elkaar te slagen... gewoon omdat die er anders uitziet dan jij zelf? Waarom gebeurt zoiets? Ik voel mij er echt slecht van.
|
|
|
Post by Girrrrafff on Dec 12, 2005 14:52:57 GMT 1
white australia has a black history!
|
|
|
Post by snipaman on Dec 12, 2005 18:14:29 GMT 1
Ik denk dat de manier waarop de aboriginals werden (lees: worden) behandeld genoeg zegt over de (meeste) Aussies hun standpunten tegenover andere rassen.
Toen ik de beelden zag, kreeg ik het gevoel dat ik naar nen film keek over de holocaust maar dan in kleur.
Beangstigend!!!
|
|
|
Post by Mistah Bong on Dec 12, 2005 18:26:59 GMT 1
white australia has a black history! Mooi verwoord...sterk werk Invisible.
|
|
|
Post by Selector Waxx on Dec 12, 2005 19:03:27 GMT 1
en veel van die arabische jongeren zijn kinderen van de immigranten die australie zelf invoerde om het zware werk te doen...
een beetje zoals hier met de marrokanen, de turken, de italianen en de spanjaarden die hier wonen dus.
|
|
|
Post by Visionz on Dec 12, 2005 19:48:14 GMT 1
juist beelden gezien op VRT, da is echt niet gewoon. Jongeren zouden blijkbaar onder invloed zijn van alcohol (alsof dat alles goed praat ) en opgezweept worden door neo-nazistische groeperingen. Geen enkele mens met een klein beetje verstand gaat toch zomaar efkes ne groep mensen viseren omwillle van ... Tjah, omwille waarvan eigenlijK? F*cking dumbo's !
|
|
|
Post by Visionz on Dec 12, 2005 19:55:44 GMT 1
uit de standaard: Opnieuw rellen in Sydneybelga/afp SYDNEY - In twee buitenwijken van de Australische stad Sydney zijn vandaag nieuwe rellen uitgebroken. Jongeren die in auto’s door de wijken Cronulla en Caringbah rondreden sloegen met honkbalknuppels auto’s en ramen van winkels kapot, zei de politie. Gisteren braken op het strand van Cronulla hevige rassenrellen uit waarbij 31 gewonden vielen en negentien arrestaties werden verricht. Het Australische persbureau AAP zei van een bewoner te hebben gehoord dat de er tegen de vijftig auto’s in de wijk rondreden vol met honkbalknuppels zwaaiende jongeren. Bij het politiebureau van Cronulla werd iemand geraakt door een steen. AAP zei dat bij het strand van Cronulla schoten waren gehoord, maar de politie kon dat niet bevestigen. De politie kon ook nog niet zeggen wie er bij de nieuwe rellen betrokken waren. Howard is verontwaardigd Eerder vandaag spak premier John Howard zijn verontwaardiging uit over de rellen van gisteren. Hij noemde het volstrekt onaanvaardbaar als mensen worden aangevallen vanwege hun afkomst, ras of uiterlijk en zei ervan overtuigd te zijn dat de meeste Australiërs er geen racistische denkbeelden op na houden. De politie is intussen een onderzoek begonnen naar de rellen van gisteren. Die begonnen toen duizenden dronken blanke jongeren op het strand van Cronulla politieagenten en uit het Midden-Oosten afkomstige mensen aanvielen. Later volgden tegenaanvallen van allochtone jongeren, die auto’s kapotsloegen en een man steekwonden toebrachten. Vergelding De eerste aanval was naar verluidt bedoeld als vergelding voor de beweerde mishandeling van twee strandwachten door allochtone jongeren. Zowel aan de rellen van gisteren als aan die van vandaag ging druk mobiel telefoonverkeer vooraf
|
|
|
Post by Luca san on Dec 14, 2005 23:08:58 GMT 1
heb het enkel nog maar kunnen lezen in de kranten, maar kon mn ogen niet echt gelove.. wa is da toch allemaal me de mense van vandaag, ge krijgt een berichtje da der twee strandwachters van u strand in elkaar zijn geslage ; of het waar is daar is precies nog steeds nie echt duidelijkheid over ? en ge besluit maar veel te zuipe en elke buitelander da ge tegekomt beginne neerstampe en kloppe.. vind dit zeer triest om te lezen, zo gaget ni goe kome, et wordt precies alleen maar erger .. gebeuren er hier in belgië ook zo'n dinge ? pff , kwedet toch allemaal ni goe zenne, da john howard zegt da de meeste australiers geen rascistische denkbeelden op na houden.., kspreek er geen oordeel over uit maar kwil wel is weten hoeveel man der al aan die rellen heeft meegedaan.. hopen doe ik natuurlijk, maar denk dat der nog aankomt.. actie reactie...tis nog nie gedaan Selector waxx.. "een beetje zoals hier met de marrokanen, de turken, de italianen en de spanjaarden die hier wonen dus." --> geef is een beetje uitleg, asjeblief?
|
|
|
Post by Visionz on Dec 15, 2005 10:45:24 GMT 1
hetgeen Selector Wax bedoelt is dat die hier in den tijd ook naar België zijn gehaald om te werken in de mijnen. Eerst de Italianen(vooral in Limburg dan), daarna de Turken dacht ik.
|
|
|
Post by amoz on Dec 15, 2005 10:55:27 GMT 1
hetgeen Selector Wax bedoelt is dat die hier in den tijd ook naar België zijn gehaald om te werken in de mijnen. Eerst de Italianen(vooral in Limburg dan), daarna de Turken dacht ik. Yep, en zoals we nu bijvoorbeeld Polen (ongeschoold, goedkoop) en Indiers (hoogopgeleide informatici enzo) binnenhalen voor werk dat wij niet willen/kunnen doen...
|
|