|
Post by Visionz on Nov 14, 2007 16:41:49 GMT 1
Volgens zijne myspace gaat het album ("Man Free") er eindelijk aankomen deze maand! Hier ( www.myspace.com/omarperrynodirectionhome) staat den albumcover in ieder geval al, alsook enkele nummerkes die er op zullen staan
|
|
|
Post by oli on Nov 14, 2007 21:40:32 GMT 1
Wicked new versions in ieder geval Het album komt de 17/11 in frankrijk uit Check ook de video op die myspace
|
|
|
Post by countryman on Nov 16, 2007 12:56:13 GMT 1
ik heb ook al veel van zijn nieuwe tunes mogen beluisteren....VET!
|
|
Alphonso
new memba
Jah Guidance
|
Post by Alphonso on Nov 19, 2007 15:04:30 GMT 1
Jawel, meer dan de moeite. dat de cd maar snel uitkomt hier in België. Aan de originele versie van Rasta meditation valt wel ni te tippen, al is deze nieuwe versie ook ni slecht... Meer vibes en laat de cd maar kome!!!
|
|
|
Post by Unlisted Fanatic on Nov 20, 2007 15:09:13 GMT 1
De previews klinken alleszins al wel. Ga hem checken als ie der is. Vond in het verleden dat ie vaak iets miste bij opnames dat ie live wel bracht. Ben benieuwd.
|
|
|
Post by oli on Dec 11, 2007 7:35:33 GMT 1
Vanavond live op RTBF: A l'occasion de la sortie (mondiale ! USA/Europe/Australie et Japan) du 1er CD de OMAR PERRY "Man Free" = Le Monde Est Un Village Reggae (RTBF radio) vous proposera ce VENDREDI 14 DECEMBRE 2008, à 20h, une émission "live & direct" spéciale OMAR PERRY, avec OMAR PERRY + DAVID PICCOLO (Deep Culcha) comme invités. www.myspace.com/omarperry
|
|
|
Post by Visionz on Dec 11, 2007 8:18:57 GMT 1
Vanavond live op RTBF: A l'occasion de la sortie (mondiale ! USA/Europe/Australie et Japan) du 1er CD de OMAR PERRY "Man Free" = Le Monde Est Un Village Reggae (RTBF radio) vous proposera ce VENDREDI 14 DECEMBRE 2008, à 20h, une émission "live & direct" spéciale OMAR PERRY, avec OMAR PERRY + DAVID PICCOLO (Deep Culcha) comme invités. www.myspace.com/omarperry Vrijdag ipv vanavond, nie?
|
|
|
Post by oli on Dec 11, 2007 16:38:34 GMT 1
yes, sorry, twas omdat het met een v begint..
|
|
holi-gan
3 star frontline soldier
|
Post by holi-gan on Dec 11, 2007 17:28:41 GMT 1
Voos Vree stoned Verstrooid
begint ook met een V ;D
|
|
|
Post by oli on Dec 14, 2007 19:17:52 GMT 1
Vanavond dus
|
|
|
Post by Visionz on Jan 3, 2008 15:12:39 GMT 1
Ik weet niet of het hier in België al ergens in de winkels ligt (Giraffe?), maar bij Ernie B valt het in ieder geval al te bestellen (op CD)!
|
|
|
Post by Jah Rebel on Jan 14, 2008 0:43:40 GMT 1
Omar Perry interview & cd review nu online op www.reggae.beItes, Rebel
|
|
|
Post by oli on Feb 6, 2008 19:05:09 GMT 1
Ook de moeite: Het programma Boulibai vibrations op France Inter met Omar Perry en 4 leden van Homegrown Band als gast.Very nice accoustic session + interview.( Rasta meditation, Great trumpets , Coconut woman & Redder than red) Te beluisteren (met realplayer) tot 10 feb via: www.radiofrance.fr/franceinter/em/boulibaivibrations/+good news: Omar Perry op Geel 2008 !
|
|
|
Post by Visionz on Feb 9, 2008 17:46:58 GMT 1
Artikel uit de Standaard van vandaag (mda Jah Rebel voor de link): 'Ik ben trots dat ik mijn eigen weg ben gegaan' Omar Perry: 'Ik wil Belgische muzikanten stimuleren om met hun muziek naar buiten te komen.'
© ivan put
BRUSSEL - INTERVIEW ZOON VAN LEE PERRY BOUWT IN BELGIE AAN REGGAE-SCENE Als Gabriel Rios een halve Belg is, dan ook Omar Perry, de zoon van de legendarische Jamaicaanse producer Lee Perry. De reggaemuzikant woont en werkt in Brussel en heeft met 'Man free' een sterk album uit. 'Goede muziek hoeft niet noodzakelijk uit Jamaica of Engeland te komen.'
Hij woont in de buurt van de Brusselse Dansaertstraat. Aan de muur hangen foto's van zijn zevenjarige dochter, geboren en getogen in de hoofdstad; haar moeder is een Waalse. Een twintigtal flyers en posters geven een beeld van de plaatsen waar Omar Perry de laatste jaren heeft opgetreden: Petrol Club, de VK in Brussel, het Dour Festival, een buurthuis in Antwerpen, een parochiezaal in Rupelmonde.
Het is een idee waar reggaefans nog altijd een beetje moeten aan wennen. Dat de zoon van Lee Perry - tegelijk de hofnar van de reggae, de mentor van Bob Marley en de meest vernieuwende producer die het genre ooit heeft gekend - net in ons land zou neerstrijken en van hieruit zijn carrière zou lanceren, dat had twintig jaar geleden niemand durven vermoeden.
'Ik ook niet', zegt Omar Perry. 'In Jamaica had ik een groep met mijn broers, maar toen een van hen op het verkeerde pad geraakte, besloot ik de muziekbusiness de rug toe te keren. Ik ben naar Londen gereisd, en van daaruit naar Gambia, in Afrika. Daar is het tot me doorgedrongen dat ik de muziek niet kon ontvluchten en ben ik als deejay begonnen - iets wat evenmin gepland was, maar op dat moment was het de enige manier m te overleven.'
'Er gebeurde ook niets in Gambia, van een muziekscene was nauwelijks sprake, dus beschouwde ik het als mijn taak om daar iets op te zetten. Om dezelfde reden ben ik in België blijven hangen. Just go with the flow. Ik zag dat de meeste bekende reggaenamen hier regelmatig passeerden, maar lokaal gebeurde er niets, buiten de sound systems dan (een sound system is een combinatie van een dj, die de plaatjes opzet, een selector, die ze uitkiest, en een toaster, die ze aan elkaar praat, red.) Zoals ik in Afrika een zaadje heb geplant, zo hoop ik ook hier zangers en muzikanten te stimuleren om met hun muziek naar buiten te komen.'
De buitenwereld heeft er weliswaar weinig van gemerkt - reggae is nog altijd per definitie undergroundmuziek - maar er zijn sinds het begin van dit decennium daadwerkelijk veel nieuwe live bands opgedoken, meer dan België ooit gekend heeft zelfs.
De Luikse rapper Uman bracht vorig jaar het eerste klassieke Belgische reggaealbum uit. Savana Station is onze eigen Sergent Garcia. Groepen als Calabash en Univibes begeleiden de meest uiteenlopende artiesten. De Antwerpse zangeres Onesty heeft zopas haar eerste album ingeblikt. En Campina Reggae doet het met veel humor en in het dialect.
Mythische status
Omar Perry heeft een belangrijke bijdrage tot die boost geleverd. Tussen 2002 en 2005 organiseerde hij in de Brusselse zaal VK enkele druk bijgewoonde talentenjachten die verschillende nieuwe bands over de streep trokken.
'Ik wil de mensen inspireren met mijn aanwezigheid en persoonlijkheid, opdat ze zouden beseffen dat goede muziek niet noodzakelijk uit Jamaica of Engeland hoeft te komen. Hier in België gebeuren ook mooie dingen. Ik wil trouwens niet de enige zijn in dit land met een degelijke live act. Het is altijd mijn bedoeling om de reggae vibe te verspreiden bij de bevolking van het land waar ik woon.'
De reggaegemeenschap zag in eerste instantie natuurlijk vooral die bekende achternaam. In zijn thuisland nagenoeg vergeten, geniet Lee Perry in Europa een haast mythische status. Niet dat Omar daar zelf ooit mee uitgepakt heeft - 'ik ben trots dat ik mijn eigen weg ben gegaan, van op het laagste niveau' - maar de status van zijn vader moet hem alleszins hebben verrast.
'Toch niet,' zegt hij. 'Ik heb eind jaren 1970 zelf gezien hoe close mijn vader was met Bob Marley en andere grote reggaeartiesten. En ik wist dat de Europeanen, in tegenstelling tot de Jamaicanen, die de klassieke rootsmuziek altijd zijn blijven koesteren. Veel mensen hebben een schat aan platen in huis en geven die muziek door aan de jongere generaties.'
De nummers op zijn eigen album overspannen zestig jaar Jamaicaanse muziekgeschiedenis. Harry Belafontes 'Cocoanut woman' is mento, de plaatselijke variant van de dansmuziek calypso. 'Ska-Ta-Fright' grijpt terug naar de oervorm van de reggae, de rest van de plaat wordt gevuld met oude en nieuwe roots en dancehall (een muziekstijl die ontstaan is uit een combinatie van reggae, hiphop en calypso, red.).
'Het belangrijkste is dat de muziek gespeeld wordt door muzikanten', zegt Omar Perry. 'De digitale Jamaicaanse dancehall heeft zijn bestaansrecht, zoals elke nieuwe stroming in de reggae een bepaalde stempel drukt op de muzikale ontwikkelingen. Maar ik verkies het gevoel en de rijkdom van een echte band. Liefst van een vaste band natuurlijk, en die heb ik nu ook gevonden. De Homegrown Band begeleidt me zowel in de studio als op het podium.'
'Man free' van Omar Perry is nu uit.
Karel Michiels
|
|
|
Post by oli on Feb 12, 2008 17:33:56 GMT 1
+good news: Omar Perry op Geel 2008 ! ..en op couleur café !
|
|