Jep! Ikke! ;D
Genoten van "The Rastronauts", nog een prima Kempens product met steengoeie versies en originals van redelijk moderne reggae, subtiel en toch losjes subliem gevibed door drum, bas, gitaar, keyboard en drie vocalisten (mmv). Goeie harmonising én solo stukken van de vocalisten, met voldoende afwisseling en prima bewegingen (er is zelfs een originele Gregory Isaacs style crooner bij
). Muzikanten zijn top, goede punten tot hier, nu een negatief punt dat toch wel de grootste kwaliteiten van dit ensemle om zeep heeeft geholpen: de mix en/of de soundman. Het is een soort wetmatigheid dat beginnende groepen (ze doen het precies expres
) lekker om zeep worden gemixed, net zoals Campina in de Petrol, nu ook hier de Rastronauts in de vernieling gemixed door... ja door wat? Was het onkunde? Doofheid? Ze zouden die techniekers minstens 1x per jaar hun oren eens moeten laten testen, zeide te doof, zoekt dan een ander job, er zijn nog zoveel werkloze(n) geluidstechniekers die dat, afgaande de resultaten, veel en vele beter zouden doen!
Ik vond de sound gewoonweg
Diene gitarist heb ik nog geen halve noot van gehoord denk ik
en de stemmen ook ni duidelijk
, vooral dien ene en die ander ook (ni)
Vooral bij reggae waar de teksten er wél iets toe doen (eigenlijk geldt dat voor alle muziek behalve instrumentele, maar alla
). Voor iedere groep is het toch steeds interessant om iemand mee te nemen die iets van sound kent en de technieker(s) kan uitleggen wat en hoe het zou moeten. Voor die job is een zekere dosis assertiviteit vereist én kunde uiteraard ook
OK Rastronauts, veelbelovend, lekker, een akkordeon er bij zou wel mooi zijn
en dat is niet negatief bedoeld ;D maar eerder om het pure, bijna naieve te onderstrepen; etherisch en vooral een redelijk mooi holistisch geheel... maar ik begin te lullen
Dan de Rasites: ja ja die mannekes geven der een lap op; sound was in het begin ook helemaal nog ni goe (vooral wegens zeer luid).
Wat ik niet begrijp is dat zo een prachtige zaal DIE ER SPECIAAL VOOR GEBOUWD IS, met dure diffusers aan de muren en bass traps in de zoldering en andere super-tweaks, zo slecht moet klinken, nogmaals, ik denk dat er techniekers zijn die denken dat een PA zo slecht MOET klinken omdat ze dat zo gewoon zijn
Was wel een bangelijk lekkere set, goe geskanked en meegezongen! Tussendoor effe geluisterd naar de "sound system venue" waar er lekkere oldies te horen waren uit mijnen ouwen tijd
en een paar 7" kes gescoord aan een kraam: jongens check die nieuwe 7" releases van Max Romeo: op de "Row Fisherman" riddim en met Muta Baruka en zo: zuivere roots man! Lekker
Ook gemerkt dat de kunstwerken die speciaal opgehangen worden voor Bob's Birthday, steeds talrijker worden ;D
Vooral de reeks op Ethiopië geïnspireerde werken vanachter in de zaal passen mooi in het concept van een soort "jaarlijkse mis ter ere van een heilige (of profeet)". Want dat is uiteindelijk het resultaat van een jaarlijks terugkerende traditie met "spirituele muziek" en beelekens zoals "Het Leven Van Bob Marley In 12 Staties"
; nen bedevaart, Haile U Jah! ;D
Ik ben blij dat ik er dit jaar weer bij was. Ik had veel minder verwacht van Black Uhuru. ik was er namelijk bij in de AB in Brussel, het was 1981 of 82, en het was met Sly en Robbie en je wist gewoon ni wat er gebeurde van den dub... wicked! Maar de daaropvolgende jaren (oa in de Arena hal te Deurne), ook met Sly & Robbie, hadden ze de show zo gepushed dat het gewoon té luid, té rock, en té euh, lawwaait ja! Ik ben verschillende keren doorgegaan tijdens Black Uhuru, ik moet dat eerlijk bekennen.
Maar nu met de Rasites, die zeker niet strakker speelden dan Sly & Robbie (kan ook niemand ;D), was het vonnek toch meer rootsy en toch ook nog vette solos en maffe stoten, de dubs met de synthesizers maakte veel goed (en de gitaarsolo's). Onze Mike was in goeie doen en dat "nieuw maske" deed haar best, maar Puma Jones zong zo een soort eigen toonladders (sommigen noemden het vals
) en dàt heeft ze dus niet gedaan ;D
Nu weet ik ook wel dat Jamaica blijkbaar steeds vrouwonvriendelijker wordt, maar die madam haar naam NERGENS vermelden én niet kond maken aan het publiek, is toch wel sexisties.
En de Michael die maakt alleen reklame voor zijn eigen (pas ik vind het wel één van de beste zangers hoor)
Geen spijt van een bedevaart naar het HART van de Kempen, waar de reggae groeit gelijk kolen! ;D
irie grtz, ras Feel
Zeg ik vind da wel klote: ik zijn hier blijkbaar van't forum gegooid en waarom is die topic over Bob's Birthday Bashment verdwenen? En ik geraak ni meer binnen want "het" beweert dat mijne user naam invalide is.
FCK & BOMBOCLAAAAAT!!!!!!