|
Post by prof on Sept 1, 2005 14:05:35 GMT 1
|
|
|
Post by boutrosbrother on Sept 1, 2005 14:50:47 GMT 1
bedankt om de link heer te posten
pieter-jan
|
|
|
Post by messenjah on Sept 1, 2005 16:39:12 GMT 1
Inderdaad "VEEL" leesplezier!!
Hoe waren de puntjes??
|
|
|
Post by prof on Sept 1, 2005 17:37:04 GMT 1
bedankt om de link heer te posten pieter-jan Graag gedaan jan. Als ik je punten weet laat ik het via deze weg weten.
|
|
|
Post by muggezifter on Sept 1, 2005 18:10:20 GMT 1
Is het al te laat om peilen te veranderen in pijlen? Dat is namelijk een fout die de spelchecker er niet uit haalt.
|
|
|
Post by webmaster ethesis on Sept 1, 2005 21:33:56 GMT 1
Is het al te laat om peilen te veranderen in pijlen? Dat is namelijk een fout die de spelchecker er niet uit haalt. De fout is verbeterd.
|
|
|
Post by Yellow on Sept 1, 2005 22:01:00 GMT 1
hmmm. heb t gelezen Vind t wel een boeiend onderwerp. Ik kan me vinden in de conclusie van het geheel. Wat ik wel mis eigenlijk is, wat sommige artiesten i.i.g. claimen, dat sommige homofobe uitspraken zo geintegreerd zijn in de Jamaicaanse spreektaal dat je ze eigenlijk niet altijd letterlijk moet nemen. Vaak heeft bijv. 'chichi' of 'batty' dezelfde lading als het woord 'mietje'. Wij zeggen ook wel eens 'flikker toch op' of 'krijg de tering' net als dat we 'fiyah bun dem' niet altijd letterlijk moeten nemen. Wil niks goedpraten en geloof best dat sommige jamaicaanse artiesten weldegelijk wat tegen homo's hebben maar deze uitleg miste ik wel in het geheel. Ow ja, verder nog ff een 2 the belgian reggae massive (especially Antwerp...love ya!) van een Eindhovens meiske
|
|
|
Post by King David on Sept 2, 2005 0:10:17 GMT 1
Goed werk PJ merci voor het leesplezier nu kunnen journalisten als er iet over willen schrijven uw werk is raadplegen voor dat ze onzin beginnen te schrijven en eindhoven massive
|
|
|
Post by muggezifter on Sept 2, 2005 8:09:05 GMT 1
Nog eentje dan ;D afgelasten ipv aflassen "Organisatoren worden vaak bestookt met protesten waardoor ze optredens aflassen," Maar voor de rest om alles eens op een rijtje te zetten. Met plezier gelezen.
|
|
|
Post by P on Sept 8, 2005 17:00:23 GMT 1
en nu nog hopen dat de punten goed zijn... ;D
|
|
|
Post by bobo on Sept 9, 2005 9:59:15 GMT 1
bob marley geinterviewd in de 70s: op de vraag wat hij van homosexualiteit vond: Sodomites? Mi wan none of dat, cho! dus nieuw zijn die sentimenten niet! fire bun fi all hypocrits dat deny dat
|
|
|
Post by Jah Rebel on Sept 9, 2005 11:18:23 GMT 1
als je iemand citeert, zou een bron toch leuk zijn, anders is het niet meer dan hearsay.
Ites, Rebel
|
|
|
Post by BushDoctor on Sept 9, 2005 11:23:32 GMT 1
Den Humo o.a.
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Sept 9, 2005 11:46:23 GMT 1
Proper werkske!!!
|
|
|
Post by boutrosbrother on Sept 9, 2005 22:19:47 GMT 1
In het werk wordt Bob Marley ook geciteerd, uit een interview met Humo. Daarin laat hij inderdaad verstaan dat hij het niet begrepen heeft op 'sodomites': "...verder moet ik nederig zijn. Vechten tegen de ijdelheid. Vechten tegen Bloodclath, tegen hypocrisie, tegen sodomie, tegen alles wat een mens naar beneden haalt." Ik beweer dan ook nergens dat homofobie een nieuw verschijnsel is in Jamaica, want dat is het ook niet. Maar het is wel pas sinds begin jaren '90 dat het onderwerp een terugkerend thema geworden is in de reggaemuziek.
peace PJ
|
|