|
Post by Crucial P on Aug 26, 2005 11:18:29 GMT 1
Het wordt misschien tijd dat promotoren 2 maal nadenken eer ze een big sound booken. Ik vindt het IDD niet kunnen dat Blak Kat komt zonder Panta, of Bass Odyssey zonder Squingy! Het is gewoon zo, dat vele van de big sounds nogal snel de weg van easy money volgen. Vooral als ze op Europese tournee zijn informeer je maar best naar de bezetting, en dan nog ben je van niets zeker. Ook de fees die ze soms vragen zijn buiten alle proporties. Je kan soms voor dezelfde fee een goede JA live act booken met band en alles erbij! Hetzelfde liedje met tourende bands zoals Black Uhuru bv. Die presteerden het een jaar of 6 geleden om op te treden in de bezetting van Duckie Simpson en 2 backing zangeressen!! Simpson is nooit een grote zanger geweest! Op hetzelfde moment tourde in de US een andere versie van BU met Don Carlos En Dennis Garth! Zelfde met de Heptones, die treden al jaren op zonder main man Lery Sibbles! Bottom line is dat het altijd rond de cash draait, daarom is Apple ook uit Israel Vibration gestapt.
P
|
|
|
Post by ras mc binho on Aug 26, 2005 11:30:52 GMT 1
indeed, sofie! Stone Love was hier mét Rory, one man show zelfs! en beste performance van een JA sound die ik al gezien heb! wicked! jammer van het volk, moest volgezeten hebben...
|
|
|
Post by ak47 on Aug 26, 2005 12:05:39 GMT 1
word @ crucial P en damn @ mezelf om stone love nie gezien te hebben
|
|
|
Post by stical on Aug 26, 2005 12:10:19 GMT 1
Alleszinds begrijp ik de frustratie van de orginele topic-poster, Killamanjaro, bass odyssee, black kat zijn de laatste drie "big sounds" die ik ben gaan kijken en ik was telkens toch lichtjes teleurgesteld. Rory was here pon Stone Love in Brussels and the whole a di Vibes Entertainment crew for bringing that one to Brussels. Wicked singer dubplates everytime, STONELOVE gives me goosebumps everytime I hear that Luciano dub with him playing the intro on a flute.
|
|
|
Post by selector waxx on Aug 26, 2005 13:39:42 GMT 1
t'jah, de goede internationale sounds die ik dit jaar gezien heb zijn niet direct die die internationaal het hoogst scoren. Stonelove (Rory) was in de fuse vree goed, zelfs zonder volk. En verder blijft dit jaar mij vooral black chiney (met supa dups en bobby chin) in de decadance in gent bij. Bass Odysee was een flop, idem met black kat: beide zijn nochthans de sounds die internationaal het meest gewaardeerd worden, maar kwamen zonder hun hoofdact.
qua roots sounds, die scoren altijd omdat die meestal in volledig bezetting komen. Jah Shaka en Jah Youth op geel waren dit jaar het beste tot nu toe.
|
|
stefaani
3 star frontline soldier
can you play some more
|
Post by stefaani on Aug 27, 2005 14:40:59 GMT 1
que?! stone love in bxl gewezen ? how come mi didn't have a clue? verdammt doch mal !!!
|
|
|
Post by BushDoctor on Aug 27, 2005 14:57:16 GMT 1
Het is inderdaad een merde met al die afsplitsingen van groepen tegenwoordig. Toen ik Bass Odyssey in Antwerpen wilde programmeren, ging Squingy er zeker bij zijn. De reden waarom hij er in Gent niet was, was dat hij op dat moment als onderdeel van de Europese tournee ergens anders zat. Die sound splitst zich gewoon op in 2 line ups. Als je je niet goed informeert, krijg je dus voor zeer veel geld een reserveteam.
Het is ook waar dat hun prijzen buiten alle proporties zijn, maar zolang er promotors zijn die geld genoeg hebben om dat te betalen, zullen die prijzen wel blijven. Voor dat geld kan je inderdaad een full band boeken. In dat opzicht is het inderdaad schandalig dat die sounds gewoon wat komen jugglen. Dat kunnen veel Belgische sounds trouwens veel beter voor een heel pak minder geld.
Ik denk zelf dat die hoge prijzen na een tijdje wel zullen dalen, want zelfs de rijke promotors zijn niet zo stom om hen te blijven boeken. Er wordt gewoon geprofiteerd van de hype van het moment.
Ik vrees dat ze in hun eigen vlees aan het snijden zijn en dat zullen ze uiteindelijk wel beseffen.
|
|
|
Post by Crucial P on Aug 27, 2005 16:57:00 GMT 1
Right on Dr! Zolang promoters die hoge fees blijven betalen zullen ze dat ook chargen. In Duitsland kan dat perfect in de juiste stad en met juiste promotie, want daar is een ticket minimum 10 euro, maar er komen wel gemiddeld 500 mensen naar zo een dance. Dus voor de promoter is er veel kans dat zijn dance toch geld opbrengt! In Belgie, en iets minder in Holland is het bijna zeker dat je een serieuze scheur in je broek gaat hebben! Rory was inderdaad in de fuse, toch vindt ik dat dit een magere bezetting is, als je ziet uit wat voor een crew Stone Love bestaat. Er moeten mijns inziens zeker 3 vaste soundmembers zijn, de MC, de selecter en de dj. Maar als ze in Europa zijn proberen ze altijd de gemakkelijkste weg op te gaan. Ze proberen overal te spelen om zoveel mogelijk cash te kunnnen verdienen. Ik heb weet van sounds die tot 3 bookingen aanvaard op dezelfde avond.
P
|
|
|
Post by ras mc binho on Aug 27, 2005 18:37:26 GMT 1
Jep, true things said here! Maar nog even over Stone love: is het niet zo, crucial dat Stone Love vaak Rory alleen is die alles doet? op een antal videofragmenten is da
|
|
|
Post by gentse biesten on Aug 27, 2005 20:39:53 GMT 1
van stonelove is het geweten dat zij zich dikwijls opsplitsen, ze sturen de juiste man naar de juiste plaats. richie feelings zou hier waarschijnlijk floppen wegens te hype dance stuff toestanden enzo, maar is zeer populair in de us en ook wel in jamaica, terwijl omgekeerd rory niet echt aanslaat in de us, dus sturen ze hem naar jamaica en europa en laten riche feelings voornamelijk de us doen. Dit is niet echt slecht vindt ik.
het is anders als bass odysee het b team, zonder squingy naar hier stuurt. Squingy is het essentieel onderdeel van bass odysee, gans hun reputatie is daarop gebouwd. Bij stonelove niet.
|
|
|
Post by Keith on Aug 28, 2005 10:40:15 GMT 1
Uit fouten kunt ge leren, in de toekomst zullen (hopelijk) dan ook meer en meer promotors aandacht besteden aan welke crewmembers ze laten komen. In belgië gebeurt het trouwens ook dat 1 sound op verschillende feesten draait, wij hebben dat trouwens zelf al gedaan, blijkbaar was dat toen voor geen van beide promotors een probleem. Ideaal is het misschien niet maar voor een sound is het mooi meegenomen.
|
|